Hallo,
mijn SR8200 (gekocht in 2003, inderdaad een oudje) heeft altijd prima werk geleverd. Dit voorjaar moest ik alles ontkoppelen vanwege een schilderbeurt van de woonkamer en daarna werkt alles weer, behalve de 7.1 ch. mode. Ik heb hier de DVD speler Marantz DV8300 voor aangesloten, zoals het hoort via 6 analoge kabels voor C, sub, front, surround.
Gewone cd's en dvd's worden goed afgespeeld, maar DVD-audio en SACD zijn niet meer te gebruiken, ook niet in andere modes.
In de 7.1 ch. mode werken alleen de center en de sub, de andere 4 speakers (front en surround) geven geen geluid. In all andere modes geen problemen, ook bij de test via het osd menu geen probleem. Alle luidsprekers zijn goed aangesloten.
Ik heb zowel de receiver als de dvd speler gereset: geen resultaat. Met de keuzes in de menu's lijkt alles goed gekozen (twee van de 6, de center en de sub, werken in elk geval).
Ik weet niet waar het probleem aan ligt: aan de receiver of aan de dvd speler. De 4 analoge probleemkabels heb ik diverse keren gecontroleerd (er kan er misschien eens één niet goed vastzitten of kapot zijn, maar alle vier voor front en surround lijkt me sterk).
Suggesties wacht ik met belangstelling af.
Groet, Ambrus