Marantz SR 8200: 7.1ch. mode werkt niet meer

Gestart door Ambrus, juli 23, 2011, 16:54:43

Vorige topic - Volgende topic

Ambrus

Hallo,

mijn  SR8200 (gekocht in 2003, inderdaad een oudje) heeft altijd prima werk geleverd. Dit voorjaar moest ik alles ontkoppelen vanwege een schilderbeurt van de woonkamer en daarna werkt alles weer, behalve de 7.1 ch. mode. Ik heb hier de DVD speler Marantz DV8300 voor aangesloten, zoals het hoort via 6 analoge kabels voor C, sub, front, surround.

Gewone cd's en dvd's worden goed afgespeeld, maar DVD-audio en SACD zijn niet meer te gebruiken, ook niet in andere modes.

In de  7.1 ch. mode werken alleen de center en de sub, de andere 4 speakers (front en surround) geven geen geluid. In all andere modes geen problemen, ook bij de test via het osd menu geen probleem. Alle luidsprekers zijn goed aangesloten.

Ik heb zowel de receiver als de dvd speler gereset: geen resultaat. Met de keuzes in de menu's lijkt alles goed gekozen (twee van de 6, de center en de sub, werken in elk geval).

Ik weet niet waar het probleem aan ligt: aan de receiver of aan de dvd speler. De 4 analoge probleemkabels heb ik diverse keren gecontroleerd (er kan er misschien eens één niet goed vastzitten of kapot zijn, maar alle vier voor front en surround lijkt me sterk).

Suggesties wacht ik met belangstelling af.

Groet,  Ambrus

still life

hallo,

CiteerMet de keuzes in de menu's lijkt alles goed gekozen

denk dat het toch ergens een verkeerde instelling zal zijn, gezien het goed loopt in 5.1 ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Vlearmoes

In het menu wel aangeven dat je daadwerkelijk 7.1 hebt aangesloten

zit er achter op de versterker soms nog een knopje (c)  en staat die goed

op de AB kun je bepaalde knopjes meermaals indrukken voor een ander resultaat
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

still life

Citaat van: Vlearmoes op juli 24, 2011, 12:06:48

zit er achter op de versterker soms nog een knopje (c)  en staat die goed

you mean, of de bi-amp niet ingeschakeld is, zou ook nog best kunnen  :yes:

=> kiss your backs  byebye

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300