marantz 1120

Gestart door HAL9000, mei 31, 2011, 20:18:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb ook een marantz 1120  uit 1974 op mijn tafel gehad,  bij aanzetten gaf dat ding ene fanatieke brom  nopompom. Heel vervelend omdat continu te horen door de muziek. Iemand heeft er ook al eens  aandacht aanbesteed. Gedeelte van de voeding was  vervangen, en het lampje met de weerstanden.


beetje heet geworden ooit, slimme modificatie  gebruikt.


voorversterker:

Voeding,  vind het wel raar om dan paar elko's te doen en de rest niet. Het is tenslotte wel  al 40 jaar bijna.

verbrande diodes.

Nieuwe diodes, elko's  en 2 condensatoren.


De eindversterker met originele To3 eindtorren van Motorola.



Zag er nog wel goed uit,  na wat nieuwe elko's  te plaatsen door te solderen en af te stellen was de eindversterker ook weer 100%.


Losse bindingen en een paar schoonheid foutjes met vertinnen door de vorige monteur heb ik de  brom eruit gekregen.


alles schoongemaakt.

hele typische bouw.





klinkt  erg vol, hoog is ook goed. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

robbe_15

Leuk om je restauratieprojecten te volgen HAL,altijd interessant  :-P

Ik zie dat je Panasonics FC gebruikt,plaats je die overal (voeding,signaal of selectief ?

mvg
robbe

Rutger1

Wow respect wat je ook weer met deze versterker doet!
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

HAL9000

@robbe_15,  ja  het zijn hele goede  elko's  kijk  bij  bandrecorders e.d  ga ik geen HF  elko's plaatsen zoals  de panasonics.  Deze elko's presteren gewoon heel goed en lang!!  kijk de elna's stargat,cerafine,silmicII , presteren volgens de tests ook goed, alleen is dat voor kortere duur. Komt ook nog eens bij dat  silmicII bijvoorbeeld niet gewenst is in voedingen.   Zou hetzelfde zijn als ik tegen jou zeg, je mag niet met deze auto banden op de snelweg anders slijten ze exponentieel en krijg je 100% zeker een klap band.... Dan koop je die banden toch ook niet?

@Rutger,  ja dank je.  Deze modellen zijn de moeilijke.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

robbe_15

#4
Mooi, bedankt HAL,gebruik ook Panasonic FC  en  Panasonic FM indien mogelijk. Volgens bronnen op internet zijn die iets beter. Heeft iemand daar ervaring mee ?
Elna Silmic II niet als voedingselco,dan moet je natuurlijk weten wat signaalweg is. Voor mij niet zo duidelijk.  stupid
Om de Marantz 1060 aan te halen:Voorversterker en phonoboard:Ik neem aan dat de elco's die symetrisch geplaatst zijn, aan elke kant één, signaalweg is en de centrale elco (1 stuk meestal grotere waarde ) een voedingselco is ?
Bij main amp is me het niet zo duidelijk.

HAL9000

Citaat van: robbe_15 op juni 02, 2011, 14:01:26
Mooi, bedankt HAL,gebruik ook Panasonic FC  en  Panasonic FM indien mogelijk. Volgens bronnen op internet zijn die iets beter. Heeft iemand daar ervaring mee ?
Elna Silmic II niet als voedingselco,dan moet je natuurlijk weten wat signaalweg is. Voor mij niet zo duidelijk.  stupid
Om de Marantz 1060 aan te halen:Voorversterker en phonoboard:Ik neem aan dat de elco's die symetrisch geplaatst zijn, aan elke kant één, signaalweg is en de centrale elco (1 stuk meestal grotere waarde ) een voedingselco is ?
Bij main amp is me het niet zo duidelijk.

Nieuwste  is stargat van ELNA heb dat wel hier liggen (alleen op verzoek gebruik ik dat)
panasonic FM is kleiner dan Fc en even snel. laat staan dat sommige inderdaad meer kunnen afvlakken dan de Fc's .
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

2285B

Ik weet zeker dat deze bij mij in de huiskamer geweldig zal spelen op een bose acoustimass  setje
Bedankt