DV7000 speelt geen DVDs meer

Gestart door sevenup, september 30, 2007, 20:26:53

Vorige topic - Volgende topic

sevenup

Hallo,

Sinds kort heb ik een DV7000 DVD speler.

Nu heb ik het probleem dat DVDs slecht tot niet meer ingelezen worden.
Geregeld "Error" of "No Disc" op het display.

CDs spelen nog wel gewoon goed af.

Iemand een idee wat er an te doen en is het nog te repareren?
De geluidskwaliteit in namelijk zeer goed!

Vriendelijke groeten,

Michiel

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sevenup

Citaat van: Stadium III op september 30, 2007, 20:57:22
Keer de lens schoonmaken ????

Heb ik al geprobeerd, maar mocht niet baten...

Maurice

Lijkt me een loopwerk probleem.... Weet er verder weinig vanaf, maar dvd's hebben kleinere putten dan cd's, dus misschien kan het alleen met afstellen geregeld worden, anders moet er misschien een ander loopwerk in?

HLP gevraagd aan de echte techneuten!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

sevenup

Citaat van: Maurice op oktober 01, 2007, 18:32:13
Lijkt me een loopwerk probleem.... Weet er verder weinig vanaf, maar dvd's hebben kleinere putten dan cd's, dus misschien kan het alleen met afstellen geregeld worden, anders moet er misschien een ander loopwerk in?

HLP gevraagd aan de echte techneuten!

Lijkt er op dat een nieuwe laser nergens meer te krijgen is. Heb alle grote leveranciers van onderdelen al gehad, wordt ook niet meer geleverd door marantz zelf.

Zal Marantz eens een mail sturen met het probleem en met de vraag waarom er geen onderdelen meer leverbaar zijn voor een apparaat van nog geen 6 jaar oud.

sevenup

Nou wordt hij helemaal leuk :cry:

Mijn vraag aan Marantz:

I own a DV7000 DVD player for several years. Now it seems that the laser-assembly needs to be replaced because the player has a hard time reading discs.

I have contacted several parts-suppliers for a new laser assembly. However they all had the same answer that this part can't be supplied anymore not even directly from Marantz.

I think this is very strange for a respectable brand like Marantz. For a device of 5-6 years old there still should be spareparts available.

I hope you can help me out with this issue, as I love the sound and picture of the DV7000 and hope it can still be repaired.

Hun Antwoord:

We are sorry to inform you that the mechanism of the DV7000 isn't available anymore as a spare part. 
Maybe a search on the internet or in the second hand market can help you out.

Nou bedankt hoor... Lekker service. Mag het blijkbaar dus lekker zelf uitzoeken.

Maurice

Ik denk dat jij contact op moet nemen met je dealer (waar je de dvd-speler hebt gekocht).
Jij hebt namelijk een (duur) product aangeschaft, waar je een bepaalde levensduur van mag verwachten. Tevens mag je gedurende een bepaalde periode verwachten dat reparaties kunnen worden uitgevoerd.

Marantz is voor jou geen (rechts)partij, de dealer wel.
Lees de volgende folder van www.staiksterk.nl maar eens: Consuwijzer over garantie
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

sevenup

Waarschijnlijk toch nog een laser gevonden :-D. Deze komt uit china waar nog veel lasers nagemaakt worden. Heb iemand gevonden die een grote database heeft van lasers. Alleen kun je niet zoeken op partnummer (omdat het een kloon is) maar op plaatjes. Toch denkt hij de juiste gevonden te hebben. Ben benieuwd.

Maandag krijg ik een indicatie van prijs en levertijd. Zou waarschijnlijk iets van 40-50 euro kosten, is nog te overzien.  :-)