Hallo,
Ik ben van plan om of de Marantz SR5005 of de Denon AVR-1911 te kopen.
Nu heb ik een TV meubel waar de versterker in moet passen:
http://media3.vindelgransele.se/2009/11/Liatorp.001.jpg.
De receiver moet dan in het middelste vak boven de la komen te zitten.
Als ik nu de SR5005 neem zijn de afmetingen: B440mm X H161mm X 389mm.
Het vak waar de versterker in moet is: B441mm X H175mm X 450mm.
Zoals jullie zien gaat dit net passen.
Nu weet ik dat de SR5005 moet kunnen ventileren aan de bovenkant en zijkant en dat de achterkant ook open moet zijn.
De achterkant van de TV meubel kan ik wel open maken door wat gaten te boren in het hardboard van de achterkant.
Omdat de receiver op deze manier te strak in het meubel zit om te kunnen ventileren heb ik eventueel een oplossing.
Ik kan de la onder het middelste vak eruit halen + de plank boven de la zodat de receiver op de plak van de la komt te staan. Dit betekent dat de receiver op deze manier aan de bovenkant een ventilatie ruimte heeft van 175 mm (in totaal is de hoogte van dit vak dan 350 mm, en de receiver is 175 mm hoog).
Het enige probleem wat ik niet kan oplossen is dat de ventilatiegaten aan de zijkant van de receiver dichtblijven.
Nu is mijn vraag, is dit een probleem? Moeten ook deze gaten persee open blijven als de receiver aan de bovenkant, voorkant en achterkant genoeg ventilatieruimte heeft?
In de handleiding van de SR5005 kan ik helaas verder niets vinden over hoeveel ruimte de receiver nodig heeft voor ventilatie.
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Alvast bedankt!