Aansluiten van een REL T5 subwoofer op een SR7005

Gestart door BitByter, maart 26, 2011, 18:46:13

Vorige topic - Volgende topic

Vlearmoes

regeld de nieuwste audysey ook de low-level frequenties ??   dacht het niet ??

op high kan ik het me wel voorstellen  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

High Level niet nee.

Gewoon met Audyssey afregelen op de low input natuurlijk. Als je een CDtje draait de SR in de Stereo mode zetten zodat de de Audyssey aktief blijf evt de sub erbij aan zetten voor wat extra laag. Als in de Pure of Direct mode gaat draaien doen dus de Audyssey en de sub niks meer dan zou je de high level kabel erbij moeten pakken.  Maar of het geluid daar mooier van wordt kun je je afvragen. De Pure en Direct stand van een gemiddelde receiver is samen met monitoren in de meeste gevallen geen goede combi. Dan moet je een stereo versterker erbij nemen die doen dat beter. Als je alleen met een SR gaat draaien zou ik de Pure en Direct stand vergeten dat is gewoon niet de sterkste troef van een receiver.

Om kort te gaan, ga met Audyssey beginnen kun je als je de SR wat beter hebt leren kennen nog wel eens met de High Level en eigen instellingen gaan stoeien.

let wel dit zijn slechts mijn bevindingen heh.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Perfect_audio

Citaat van: Vlearmoes op april 01, 2011, 11:39:54
regeld de nieuwste audysey ook de low-level frequenties ??   dacht het niet ??

op high kan ik het me wel voorstellen  :|

Ik begrijp de opmerking niet echt.
Ter verduidelijking: indien Audyssey goed ingeregeld is, regelt het de gehele geluidsband van 20Hz-20kHz.
Maak met een SR7005 altijd een aansluiting van de sub pre-out op de avr naar lfe-input op de sub.
Bij stereo maak je gebruik van 2.1 en surround 5.1, 7.1 of 9.1, afhankelijk van hoeveel luidsprekers je hebt aangesloten.

LET OP: bezitters van de SR7005 kunnen ook gebruik maken van de Audyssey Pro versie (eindelijk aanwezig in een Marantz). Je hebt er een licentie voor nodig en iemand die het met de juiste apparatuur inregelt. (zo iemand als ik  :yes: )
Dan maak je optimaal gebruik van je SR7005 (en daarmee van de gehele installatie), zoals je nog nooit gehoord hebt.
Misschien moet ik het eens demonstreren bij iemand om het verschil te laten horen........

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WimPeu

HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Als je de receiver zelf kan leveren zou ik hier graag het verschil willen waarnemen.

Dus als jij de hardware zou kunnen regelen, dan zorg ik voor de software en drank.

WimPeu

Jammer dat de pro versie niet mogelijk is op mijn Onkyo anders was je hier welkom geweest...

BitByter

Citaat van: WimPeu op april 01, 2011, 08:05:10
Waarom ga je de Audyssey nou niet gebruiken. Als ik het zo lees ben je nog niet echt ervaren met het zelf in regelen. Dan is Audyssey zeker de beste oplossing.
Ga ik ook zeker gebruiken,

Perfect_audio

Citaat van: marvin op april 01, 2011, 13:35:38
Als je de receiver zelf kan leveren zou ik hier graag het verschil willen waarnemen.

Dus als jij de hardware zou kunnen regelen, dan zorg ik voor de software en drank.

Ik ben geen Marantzdealer, wel van Integra.
Software heb ik natuurlijk zelf, maar het is fijn al ik de drank niet zelf hoef mee te nemen.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: WimPeu op april 01, 2011, 13:58:15
Jammer dat de pro versie niet mogelijk is op mijn Onkyo anders was je hier welkom geweest...
Welke Onkyo is het?
Ron

BitByter

Citaat van: Perfect_audio op april 01, 2011, 13:17:48
Ik begrijp de opmerking niet echt.
Ter verduidelijking: indien Audyssey goed ingeregeld is, regelt het de gehele geluidsband van 20Hz-20kHz.
Maak met een SR7005 altijd een aansluiting van de sub pre-out op de avr naar lfe-input op de sub.
Bij stereo maak je gebruik van 2.1 en surround 5.1, 7.1 of 9.1, afhankelijk van hoeveel luidsprekers je hebt aangesloten.

LET OP: bezitters van de SR7005 kunnen ook gebruik maken van de Audyssey Pro versie (eindelijk aanwezig in een Marantz). Je hebt er een licentie voor nodig en iemand die het met de juiste apparatuur inregelt. (zo iemand als ik  :yes: )
Dan maak je optimaal gebruik van je SR7005 (en daarmee van de gehele installatie), zoals je nog nooit gehoord hebt.
Misschien moet ik het eens demonstreren bij iemand om het verschil te laten horen........

Ron
Ik zou zeggen kom maar, net alles nieuw. Vandaag het oude weg gehaald en de nieuwe kabels gelegd. Moet alleen nog alles aansluiten op de SR7005, maar dat ga ik morgen doen, ik ben mijn fotostatief aan het zoeken om het in te regelen, kan hem nog niet vinden.
Alleen is het voor jouw misschien niet interessant omdat ik kleine luidsprekers heb aangesloten, namelijk de B&W M1, en een achteaf misschien toch wel te kleine subwoofer, de REL T5?
En die Audyssey Pro versie, die wil ik wel kopen.
Hier is er drank zat :-)

WimPeu

Perfect_audio

Citaat van: BitByter op april 02, 2011, 18:33:29
Ik zou zeggen kom maar, net alles nieuw. Vandaag het oude weg gehaald en de nieuwe kabels gelegd. Moet alleen nog alles aansluiten op de SR7005, maar dat ga ik morgen doen, ik ben mijn fotostatief aan het zoeken om het in te regelen, kan hem nog niet vinden.
Alleen is het voor jouw misschien niet interessant omdat ik kleine luidsprekers heb aangesloten, namelijk de B&W M1, en een achteaf misschien toch wel te kleine subwoofer, de REL T5?
En die Audyssey Pro versie, die wil ik wel kopen.
Hier is er drank zat :-)

Kijk daar heb ik wat aan!
Grote of kleine luidsprekers, alles is te verbeteren.
En wat de sub betreft, daar heb ik ook wel een oplossing voor.
Ik stel voor dat we (morgen of zo) per PM e.e.a. afspreken.

Ron