Citaat van: still life op juni 08, 2011, 10:53:17
hoe denk je dat jouw set in die kamer zou klinken, of de SR in jouw kamer?
Dat is inderdaad de hamvraag!
Zonder het te proberen kun je nooit iets met zekerheid zeggen natuurlijk, maar ik denk dat ik met mijn set in de kamer van Rob niet zo heel veel beter zou scoren dan die van Rob nu in stereo doet met alle hulpmiddelen aan.
De Infinity's zijn nu eenmaal erg goed in het weergeven van het midden- en hoge tonen gebied en dus zou ik daar waarschijnlijk een overkill hebben zonder mogelijkheid om dat weg te werken.....
Met zijn set in mijn kamer, denk ik dat het in surround modus te gek zou klinken en in stereo een stuk beter.
Maar dan wel met alles opnieuw ingeregeld voor de andere luisterruimte uiteraard.
Verder zie ik je punt wel met betrekking tot het equalizergebruik en het gebruik van allerlei kabels en op elkaar afgestemde componenten.
Uiteindelijk willen we allemaal maar één ding en dat is de best mogelijke en natuurgetrouwe weergave van muziek die is vastgelegd op een geluidsdrager, via ons systeem in huis nét zo mooi als in het echt te laten klinken. Een soort van muzikaal 'ideaalbeeld' zeg maar.
Dat daar ook een enorm stuk persoonlijke smaak bij komt kijken maakt dat het aantal 'ideaalbeelden' vrijwel oneindig is en zorgt er soms voor dat men elkaar tot vervelens toe blijft proberen te overtuigen dat het ideaalbeeld van de een, duidelijk minder is dan het ideaalbeeld van de ander.
Been there done that.....ik ben volledig happy met wat ik nu weer heb staan en kan daar naar alle waarschijnlijkheid wel weer een jaar of 11 mee vooruit. (revolutionaire technische ontdekkingen even buiten beschouwing gelaten
)