Muziek streamen via SR7005

Gestart door wiemelen, maart 02, 2011, 00:21:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wiemelen

Hallo,
Ik heb een vreemd probleempje als ik muziek wil streamen vanaf mijn laptop naar de SR7005.
Wat werkt wel :
- SR7005 en laptop herkennen mekaar
- SR7005 herkent mijn laptop en de VUZE applicatie op diezelfde laptop als aparte Media servers
- Ik kan vanaf de SR7005 mijn mappen van VUZE benaderen, scrollen en muziek afspelen.
- Ik kan vanaf de SR7005 mijn mappen op de laptop benaderen en scrollen.
- Als ik via Windows Media Player een mp3 wil afspelen via de SR7005, kan ik via het connectie scherm op mijn laptop het volume op de SR7005 regelen, maar geen muziek afspelen (zie hieronder).

Wat werk niet :
- Als ik vanaf de SR7005 mijn gewone mappen op de laptop benader, kan ik mijn muziek selecteren maar deze wordt niet afgespeeld (in tegenstelling tot de muziek in mijn VUZE mappen).
- Als ik vanuit Windows Media Player op mijn laptop muziek wil afspelen via de SR7005 wordt deze herkend, maar kan ik geen muziek afspelen.

Iemand enige suggestie hoe ik dit aan de praat kan krijgen?
Ik vind het echt wel vreemd dat het afspelen van mp3's wel werkt via VUZE, maar niet vanaf "normale mappen" terwijl beide op dezelfde laptop staan.

Kurt
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

DiMee

Ik heb geen directe oplossing voor jou probleem. Ik weet wel dat ik via WMP 11 MP3's kan afspelen. voor mij was het een kwestie van mijn WMP sharen en toen was het een fluitje van een cent.
kan je wel mp3's afspelen vanaf een USB stick?? als dat kan, is er denk ik niks mis met de SR7005, maar meer een softwarematig issue

Momenteel speel ik MP3 en flac bestanden af van mijn PC via Twonky mediaserver. Dit werkt prima en ik kan er (dts-)flac bestanden mee afspelen. WMP kan dit nl niet.
Twonky moet je wel aanschaffen, kost € 14,- eenmalig.