even voorstellen en 170 DC mankement

Gestart door Walid, mei 06, 2007, 19:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Walid

Even voorstellen, ik ben nieuw hier. Mijn naam is Walid, kom uit Den Haag, en 9 jaar geleden een setje HD540 speakers aangeschaft en daarmee begon mijn fascinatie voor Marantz. En dan wil je  natuurlijk meer...onlangs een 170 DC toegevoegd aan een 3250B en dat opende de deur naar een geheel nieuwe wereld...Walhalla...
Na een tijdje besefte ik dat het ondenkbaar is terug te gaan naar wat ik daarvoor voor 'goed' achtte, met minder neem je geen genoegen. Maar helaas, na een maand kwam er opeens uit de linker speaker geen geluid meer.
Als je de versterkers aan zet doen ze het in eerste instantie goed, maar na circa 20 minuten (varieert) begeeft het linkerkanaal het. Als je ze uit zet en dan weer aan doet alles het eventjes weer naar behoren.
Heb dus het idee dat het aan de 170DC ligt, heb ook vaker van een dergelijk probleem gehoord. Ik meen ook een klik van een relais te horen als ik hem aanzet, toen ik hem net had deed ie dat niet meen ik niet.
Iemand enig idee waar hem dit gedrag in zit, ben zeer benieuwd!
Dank jullie wel, en vriendelijke groeten,
Walid

HAL9000

`het relai is vies
of versleten.
hello

meestal

kan ook aan de pre liggen
zit ook klein relaitje in
kan net zo vuil zijn
HLP
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Walid

Dank je wel Hal. Ik kan me goed voorstellen dat het zo iets is.  Maar dan het volgende, als leek ben ik bang dat ik meer beschadig dan repareer. Het lijkt me ook niet het geschikte apparaat om lekker mee te experimenteren :evil:
Ik las ergens dat jij wel de nodige ervaring en handigheid hebt...zou jij zin in deze reparatie hebben?

HAL9000

Citaat van: Walid op mei 07, 2007, 23:45:38
Dank je wel Hal. Ik kan me goed voorstellen dat het zo iets is.  Maar dan het volgende, als leek ben ik bang dat ik meer beschadig dan repareer. Het lijkt me ook niet het geschikte apparaat om lekker mee te experimenteren :evil:
Ik las ergens dat jij wel de nodige ervaring en handigheid hebt...zou jij zin in deze reparatie hebben?

ik zal je even een pm sturen  :-(
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!