Toch nog maar even een wat completer verhaal.
mijn 'oude' stereoset, maar deze gebruik ik nogsteeds en staat op de studeerkamer:
- Sony LBT D105 Compact Hi-fidelity system (tuner, dubbel cassettedeck en versterker)
- Sony CDP-m34
- Technics SL-J110R platenspeler
- 2 David 6000 speakers
Deze set heb ik al sinds de middelbare school.
Niet bewust gekocht, van ouders gekregen maar was er erg blij mee, vooral de CD speler.
Die had namelijk een leuke functie dat hij automatisch de nummers zo kon indelen dat het op een cassettebandje kon overgenomen worden.
Toen kreeg ik een eigen plekkie en kwam er een breedbeeld tv, een Panasonic TX-28PL10F met platte beeldbuis.
Daarbij kwam al snel de JVC homecinema set.
mijn huidige set:
TV: Philips 46PLF9704 (Led lcd tv met Net-tv, ambilight 3, draadloos wifi en bekabeld mogelijk, usb-ingang etc etc)
bluray: Philips BDP9100 (was van de tv actie een half jaar geleden)
gameconsoles: Wii (via component aangesloten), PS3 (hdmi)
Het geluid gaat nu nog via de JVC set maar binnenkort komt daar het volgende voor in de plaats:
- Marantz SR6004 zwart
- Davis Millesime speakerset (2 staande fronts, 2 bookshelf surround en center speaker) Edma gemodificeerd
- Phonar As200 EdMa Calvados subwoofer
- bekabeling: reference wire, de sub gaat via een subconnect, ook van reference wire.
Tevens zijn we nog aan het zoeken naar een (liefst glazen) tv meubel maar dat valt niet mee. Vooral omdat de centerspeaker waarschijnlijk niet voor de tv gaat passen omdat die gewoon te hoog is. De tv ophangen aan de muur is geen optie omdat we schuin kijken en de tv dus iets gedraaid staat.
Tevens is het kastje 80 cm breed en de tv 115, dus dat staat ook wel een beetje apart
Ik heb op internet een keer een model gezien waarbij met 2 glazen platen en daarboven op nog een kleinere vierkante waar je de tv op kan zetten, daar onder kun je dan een center speaker kwijt, helaas nergens kunnen vinden tot nu toe.
Hebben jullie nog suggesties? Hij mag max 1.20 breed zijn, hoogte kan tot 55cm. Graag ook niet duurder dan 200 euro.