SR5005 of SR6004?

Gestart door rax, februari 01, 2011, 11:42:50

Vorige topic - Volgende topic

rax

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs bij de MediaMarkt een SR5005 gekocht voor 550 euro als upgrade van mijn SR4002.
Nu zie ik na een tijdje rondkijken op internet dat de SR6004 voor niet veel meer geld te verkrijgen is (50 euro.) Ik heb enkele reacties gelezen van mensen die schrijven dat de SR6004 een stuk beter zou klinken dan de 5005. Voor mij is dit vooral bij (stereo) muziek belangrijk omdat ik deze daar veel voor gebruik.
Nu is mijn vraag of het de moeite waard zal zijn om de 5005 om te ruilen voor een 6004.
De 3D functies van de 5005 zal ik (voorlopig) niet gaan gebruiken.

JohnWx

zit je alleen wel met een 5005 over
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

rax

Die kan nog geretourneerd worden :-)

still life

Citaat van: rax op februari 01, 2011, 11:42:50

De 3D functies van de 5005 zal ik (voorlopig) niet gaan gebruiken.

gevaar is dat je 3D in de toekomst zal mankeren..

het 'all in one' concept spreekt mij wel aan, als je deze toestellen bvb combineert met een udx005
haal je meteen heel wat functionaliteit binnen..(kun je meer over lezen in mijn set)

heb je daar weinig voeling mee, zal je eerder vooruitgang boeken met een keuze op het pure stereo pad
je lijkt aan te geven dat je in stereo wat mankeert..

CiteerNu is mijn vraag of het de moeite waard zal zijn om de 5005 om te ruilen voor een 6004.

de klank is vooral afhankelijk v/d aangesloten speakers & hoe handig je bent met het afstellen v/d sr
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op februari 01, 2011, 13:46:48
gevaar is dat je 3D in de toekomst zal mankeren..

het 'all in one' concept spreekt mij wel aan, als je deze toestellen bvb combineert met een udx005
haal je meteen heel wat functionaliteit binnen..(kun je meer over lezen in mijn set)

heb je daar weinig voeling mee, zal je eerder vooruitgang boeken met een keuze op het pure stereo pad
je lijkt aan te geven dat je in stereo wat mankeert..

de klank is vooral afhankelijk v/d aangesloten speakers & hoe handig je bent met het afstellen v/d sr

hoe bedoel je "mankeren" Still ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

screamhouse

ik wil wel ruilen hoor...

JohnWx

screamhouse

Ik heb eigenlijk altijd begrepen dat een 6004 en een 5004 niet zo heel veel verschillen.
Voorkantje ietsje anders, iets meer watts en die blue tooth ontvanger. Waarom zou die 5005 ineens een stuk minder zijn voor stereo? En als stereo zo belangrijk is kun je dan niet beter een dedicated stereo versterker nemen. Ik heb de 6004 genomen, omdat ik hem mooi vond hoor en ik weet niet of ik alle verschillen wel zo goed hoor

JohnWx

Citaat van: screamhouse op februari 01, 2011, 17:31:05
Ik heb eigenlijk altijd begrepen dat een 6004 en een 5004 niet zo heel veel verschillen.
Voorkantje ietsje anders, iets meer watts en die blue tooth ontvanger. Waarom zou die 5005 ineens een stuk minder zijn voor stereo? En als stereo zo belangrijk is kun je dan niet beter een dedicated stereo versterker nemen. Ik heb de 6004 genomen, omdat ik hem mooi vond hoor en ik weet niet of ik alle verschillen wel zo goed hoor

ik denk het ook niet

misschien wel als je de duurste in lijn neemt maar persoonlijk betwijfel ik dat ten zeerste

Barrett

Ooit een keuze willen maken tussen een SR7400 en een SR5500.
Het eerste wat ze bij Hobo riepen.........7400!

Later heb ik de 7400 omgewisselt voor een SR5004 (heb nu aparte stereo)

en wat denk je  :? vond de 7400 in surround beter klinken. maar ja, misschien was de 7400 wel uit warmere tijden.

still life

Citaat van: jwx op februari 01, 2011, 15:34:30
hoe bedoel je "mankeren" Still ?

hij geeft te kennen: (voorlopig) geen 3d
dat impliceert dat hij die optie open wil hebben voor later (en die dan gaat missen/mankeren)

voor verder advies moet de TS er weer inkomen
ofwel weet ie het intussen wel.. clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300