nieuwe versterker

Gestart door gunar5, december 31, 2010, 09:38:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gunar5

Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker voor mijn sa8003 cd speler. Ik heb hem kunnen beluisteren met een pm8003 maar die kon me niet echt bekoren. Mijn luidsprekers zijn zowat de zwakste schakel in set (castle howard s2) die op termijn ook zullen vervangen worden. Mijn budget is max 1200 euro. De kenmerken gedetailleerd, neutraal, goede plaatsing van instrumenten en stemmen. Iemand ideetjes? Moet geen marantz versterker zijn als het maar een goede match oplevert ben ik tevreden.

drees62

Citaat van: gunar5 op december 31, 2010, 09:38:23
Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker voor mijn sa8003 cd speler. Ik heb hem kunnen beluisteren met een pm8003 maar die kon me niet echt bekoren. Mijn luidsprekers zijn zowat de zwakste schakel in set (castle howard s2) die op termijn ook zullen vervangen worden. Mijn budget is max 1200 euro. De kenmerken gedetailleerd, neutraal, goede plaatsing van instrumenten en stemmen. Iemand ideetjes? Moet geen marantz versterker zijn als het maar een goede match oplevert ben ik tevreden.

Probeer anders een tweedehands PM 15-S1 uit de premium serie op de kop te tikken. Die moet je kunnen vinden vanaf zo'n € 750. Ook de KI-lite (€ 1199) is misschien een optie al heeft die wel veel overeenkomsten met de PM 8003.
Maar vooral luisteren in je eigen set!

TurboMarco

Indien het een 2e hands apparaat mag zijn dan kan je nogal wat kopen voor 1200,- ,bijvoorbeeld een hele dikke voor/eind combi ,maar je kan ook voor ca 400,- een hele fraaie integrated amp kopen .

Naast Marantz denk ik dan aan Rotel,Cambridge .....en ja een Sony TAF-770es komt dan ook in mij op  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#3
Volgens mij kun je beter eerst nieuwe luidsprekers kopen, die bepalen voor het grootste deel het geluid. Koop dan een versterker die bij deze luidsprekers past.
Wat bevalt er nu niet?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Citaat van: renes59 op december 31, 2010, 12:55:24
Volgens mij kun je beter eerst nieuwe luidsprekers kopen, die bepalen voor het grootste deel het geluid. Koop dan een versterker die bij deze luidsprekers past.
Wat bevalt er nu niet?

stupid


Sander.

gunar5

Citaat van: renes59 op december 31, 2010, 12:55:24
Volgens mij kun je beter eerst nieuwe luidsprekers kopen, die bepalen voor het grootste deel het geluid. Koop dan een versterker die bij deze luidsprekers past.
Wat bevalt er nu niet?

Ik hoorde bij de pm8003 weinig detail en vond het niet goed klinken. De speakers waar ik ze mee hoorde waren kef speakers(iq serie) het type weet ik niet meer juist meer. Ik heb onlangs wel een luistersessie gehad bij link-audio te rotselaar(België). Het waren monitor luidsprekers met cambridge audio azur 650a versterker klonk zeker niet slecht maar je hebt gelijk mss eerst nieuwe luidsprekers aanschaffen en dan pas nieuwe versterker. Iemand ervaring met link speakers?

Marantz 81

als je beter wilt als een PM8003 ,dan zou ik dat ook zeker doen en voor de premium serie gaan maar zou een goeie match moeten zijn met je SA8003

maar je luistersessie bied naar mijn mening geen vergelijk  :no: ander merk speakers andere ruimte

het grootste verschil wat je hoort in een installatie zijn altijd het merk / type speakers waar je naar luisterd met de daarbij gebruikte Bron ( cd speler ) en versterker

de ruimte ( acoustiek ) is ook van aardige invloed

zelf heb ik een Yamaha versterker die vrij analistisch en neutraal klinkt ,met de SA7001KI en Dynaudio,s speakers een perfecte match naar mijn gehoor en met mijn acoustiek thuis  byebye