Marantz SR5004 analoog video !!!

Gestart door mischa, december 25, 2010, 10:44:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa

Hallo allemaal,

Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat, anders hoor ik het graag.

Ik denk erover de SR5004 (of het type erboven) receiver aan te schaffen, maar ik heb een aantal "ouderwetse" bronnen. Ik denk hierbij aan scart, s-video, composiet video etc. Hiervoor wil ik de receiver niet alleen voor audio, maar ook voor het doorsluizen en selecteren van video gaan gebruiken.

Wie heeft er ervaring hierin? Ik heb een AV-versterker gehad een aantal jaren geleden, maar de kwaliteit van het doorgegeven videosignaal was buitengewoon slecht. Dat HDMI goed gaat kan ik me wel voorstellen, maar met analoog video heb ik mijn twijfels.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

drees62

Citaat van: mischa op december 25, 2010, 10:44:20
Hallo allemaal,

Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat, anders hoor ik het graag.

Ik denk erover de SR5004 (of het type erboven) receiver aan te schaffen, maar ik heb een aantal "ouderwetse" bronnen. Ik denk hierbij aan scart, s-video, composiet video etc. Hiervoor wil ik de receiver niet alleen voor audio, maar ook voor het doorsluizen en selecteren van video gaan gebruiken.

Wie heeft er ervaring hierin? Ik heb een AV-versterker gehad een aantal jaren geleden, maar de kwaliteit van het doorgegeven videosignaal was buitengewoon slecht. Dat HDMI goed gaat kan ik me wel voorstellen, maar met analoog video heb ik mijn twijfels.

Groeten,
Mischa

Volgens mij heeft de SR 5004 geen scart-aansluiting meer, je moet dus ff goed kijken of je "ouderwetse" bronnen wel voor het beeld op de SR 5004 kunnen worden aangesloten. Via HDMI (in & out) werkt het perfect, ik doe dat al op mijn SR 8001 van een paar jaar terug. Grote voordeel is dat ie dan gelijk als switch fungeert.

mischa

Hey Drees,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben niet duidelijk genoeg geweest lees ik :wink: . Ik bedoel niet het aansluiten van bijvoorbeeld SCART, maar meer om het analoge video. Vanuit SCART kun je bij veel bronnen natuurlijk ook richting S-Video, RGB of Composiet, daar gaat het mij het meeste om.

In elk geval is het goed om te weten dat digitaal geen probleem is. Een deel van mijn vraag is al beantwoord.

Nu nog het analoog-video gedeelte  :-D .

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

OnkyoTrucker

Citaat van: mischa op december 26, 2010, 11:31:36
Hey Drees,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben niet duidelijk genoeg geweest lees ik :wink: . Ik bedoel niet het aansluiten van bijvoorbeeld SCART, maar meer om het analoge video. Vanuit SCART kun je bij veel bronnen natuurlijk ook richting S-Video, RGB of Composiet, daar gaat het mij het meeste om.

In elk geval is het goed om te weten dat digitaal geen probleem is. Een deel van mijn vraag is al beantwoord.

Nu nog het analoog-video gedeelte  :-D .

Groeten,
Mischa

Analoog video bedoel je denk ik de 3 tulp stekkers mee. Geel rood en wit. Die zijn op de meeste receivers gewoon aan te sluiten.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

mischa

Dat ze aan te sluiten zijn, begrijp ik, dat zie ik ook als ik een afbeelding van de achterkant van de receiver bekijk. Mijn vraag is in hoeverre het beeld nadelig beïnvloed wordt ala het door de versterker heen gaat.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

fred3543

ik heb een SVHS met de bekende geel/wit/rood op een SR6004 zitten - en het beeld is erg goed.
aangezien ik geen opnames meer maak met dit apparaat laat ik de SCART achterwege! 
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

mischa

Aha, dus je sluit hem gewoon via composiet (CVBS) aan. Als dat al goed is, zal de rest ook wel goed zijn !

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de SR-5004/6004 of de Onkyo TX-SR608. Beiden hebben ze de mogelijkheid tot bi-ampen, alleen ben ik er nog niet achter of de Marantz ook een 2e zone kan aansturen als je geen gebruik maakt van bi-amp.

Alvast bedankt voor jullie reacties, dit heeft me nu al geholpen. Maar eens kijken welke ervaringen er nog meer boven komen drijven.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

fred3543

Citaat van: mischa op december 26, 2010, 14:29:37
Aha, dus je sluit hem gewoon via composiet (CVBS) aan. Als dat al goed is, zal de rest ook wel goed zijn !

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de SR-5004/6004 of de Onkyo TX-SR608. Beiden hebben ze de mogelijkheid tot bi-ampen, alleen ben ik er nog niet achter of de Marantz ook een 2e zone kan aansturen als je geen gebruik maakt van bi-amp.

Ik heb na wat test en luisterwerk gekozen om goede Stereoluidsprekers met een goede kabel aan te sluiten - en de oude fronts als surround"high" aan te sluiten.
Bi ampen kan dan niet meer - maar ik hoorde dan ook meer verschil met het wisselen van kabel - dan toen ik
de " C " versterker erbij aansloot.
Denk dat de voeding van de 6004 niet echt veel meer aankan...
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub