Hoi,
Heb sinds een kleine 2 maand een KI Pearl Lite setje in combi met B&W 685s. Perfect voor m'n kleine hobbyruimte vol multimedia rommel.
Daarnaast heb ik m'n laptop aangesloten via de USB verbinding achteraan op de sacd speler.
Het is de bedoeling in de toekomst ook meer en meer met hi res files te werken.
Ben gestart met o.a.:
- Paul McCartney "Band On The Run" (24/96 Flac zonder dynamic range compression) (HDtracks.com download)
- Tom Petty & The Heartbreakers "Damn The Torpedoes" (24/96 Flac) (HDtracks.com download)
- George Harrison "All Things Must Pass" (24/96 Wav) (George Harrison website download)
Daarnaast nog zelfgeripte 24 bit cd's (geript naar Flac met dbpoweramp met gebruik van HDCD plugin voor 24 bit cd's met Pioneer DVD-rom uit m'n oude PC die veel accurater is dan huidige CD/DVD writers)
- Dire Straits "Brothers In Arms"
- Traveling Wilburys "Traveling Wilburys volume 1"
- Roxy Music "Avalon"
- Roxy Music "Best Of"
Nu lees ik overal dat het grote nadeel van de SA-KI Pearl Lite is dat de USB asynchroon is ... (Daarnaast zit een usb type B aansluiting, die bestanden vanaf een laptop of PC kan verwerken. Deze aansluiting ondersteunt bestanden van maximaal 96kHz/24bit en gebruikt de processor van het aangesloten medium als masterclock.)
Geeft dit een groot verschil in kwaliteit? Files klinken erg goed, meestal beter dan cd en voor Band On The Run bij enkele tracks zelfs beter dan veel sacd's.
Kan ik de kwaliteit toch nog wat verbeteren ... vb. gebruik van zo'n Trends Audio bakje of een DAC (wetende dat Marantz al de dac gebruikt)?
Kan ik dat asynchroon probleem oplossen met bv. die Trends Audio om digitale storingen etc. weg te filteren. Of gaan twee apparaten op elkaar eerder voor kwaliteitsverlies zorgen?
En als ik dan toch een dac moet kopen, welke prijscategorie voor m'n marantz setje? Tot 500€, tot 1000€ (Beresford Caiman, Musical Fidelity, Cambridge Audio,...)?
Gaat bv. een Olive 4HD (met 2TB HD) analoog aangesloten veel beter klinken dan m'n huidige laptop USB-aansluiting?
Ben lang van plan geweest deze te kopen maar uiteindelijk toch maar laten varen omwille van de prijs (2 500€) en de vele bugs. Op gebied van geluidskwaliteit wordt hij vergelijken met de Marantz CD 6003 (1/5 van de prijs van de Olive!).
Zijn er goedkopere oplossingen die beter zijn dan die standaard usb verbinding? (heb momenteel nog geen draadloos netwerk).
Moet ik voor een dac gaan, zo'n trends audio bakje of toch aanschaf van die peperdure Olive 4HD overwegen?