MJ Acoustics

Gestart door cz79, december 30, 2010, 20:20:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Ik heb al een tijdje een MJ Acoustics Po50MkII Sub staan en heb hem sinds kort ook aangesloten met de High-level Neutrik Speakon connector (aan mijn hoofd luidsprekers), wat me nu alleen is opgevallen als ik ga draaien aan de Crossover knoppen dat ik dan in de (theoretisch) goede stand een soort zacht bromgeluid hoor, als ik mijn muziek zacht zet dan hoor ik dat dus...
Als ik vervolgens de Neutrik connector loshaal dan is die 'brom' ook weg

De sub geeft ook een plopgeluid bij het aanzetten, ook wanneer ik de LFE en de High L. kabel eerst verwijder, waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit oplossen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Maurice

Klinkt als een 50Hz brom, wat er op duidt dat je ergens een aardlus hebt of dat je apparatuur niet op aarde aangesloten is.
Ook kan het zijn dat de antenne coax de boosdoener is (aangesloten op receiver of tuner), hier staat vaak spanning op. Koppel deze eens los en kijk of het probleem "opgelost" is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Je hebt idd een aardlus te pakken
Als de sub zonder kabels stil is dan is de subwoofer zelf inorde
de plop bij het inschakelen hebben er wel meer niet druk om maken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cz79

Er zit geen antenne coax in de receiver dus dat kan het niet zijn, sub is zelf ook op de aarde aangesloten.
Ik heb vanmiddag gelezen dat als je de gele draad los haalt uit de neutrik speakon dat dit het probleem zomaar kan oplossen, ik heb nog geen tijd gehad om dit te proberen maar ik laat het jullie zeker weten.

Mochten jullie nog meer ideeen hebben dan hoor ik dat uiteraard graag en bedankt voor jullie reactie.

Maurice

Antenne coax geldt trouwens voor elk apparaat die aan je set gekoppeld is, dus ook tv, digitale upc tuner, etc!

Ik zou niet zomeer een draad loshalen uit de speakon, die aansluitingen zijn in principe allemaal nodig.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cz79

OK, maar ik heb verder geen antenne coax behalve in mijn decoder maar die heb ik dan weer niet op de set aangesloten dus dat zou het niet mogen zijn.
Ik weet niet of het een aarde probleem is want als ik ga spelen met de gain en de crossover dan verandert de brom (wordt minder of meer).
Is het niet zo dat een 50 Hz brom altijd aanwezig is in dezelfde mate (lees volume), als ik namelijk de LFE crossover op bijv 60Hz zet dan hoor ik de brom bijna niet, echter de sub doet ook mee met .1 signaal (uiteraard) en de instellingen daarvoor staan in de versterker op 80Hz.

Wat ik nog ga proberen is de sub high level aansluiten op de B-luidspreker uitgangen als dit niet helpt dan weet ik het zo even niet meer maar ik post de uitkomst uiteraard hier.

@Maurice, ik lees dit op meerdere fora (incl Rel en BK fora) en ik zie dat dit vaker als oplossing wordt geboden, zou dit dan kwaad kunnen (je haalt dan de - los van de luidsprekeraansluitingen)?

Maurice

Als je de gain aanpast, dan verander je ook de versterking van de brom.
Verander je de crossover, dan kun je het mogelijk wegfilteren, maar 50Hz zit meestal nog wel binnen het bereik ongeacht de instelling. Staat de x-over op de 60Hz dan zit 50 nog binnen het bereik. Afhankelijk van de steilheid van het filter wordt er meer of minder weergegeven.

Ik zou denken dat als je de - van de aansluiting weghaalt, dat je dan signaal mist, maar de speakon wordt ook voor andere toepassingen gebruikt. Per signaal is er namelijk altijd een tweetal kabels in gebruik.

Probeer de probleemgever eens te isoleren. Je geeft aan dat de sub alleen geen probleem geeft, dus zorg dat je vervolgens alleen de receiver aangesloten hebt zonder overige apparatuur, en dan steeds een apparaat er bij totdat de brom weer optreedt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cz79

Ik zeker een goed idee, ik meen dat ik dat eerder ook eens geprobeerd heb maar dat is al enige tijd geleden, ik zal even een checklist maken zodat ik structureel één voor één dingen kan gaan uitsluiten en noteren.

Bedankt

thepioneer

heb je de subwoofer op hetzelfde stopcontakt als de rest van de apparatuur ? Probeer dat anders eens.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Stadium III

Zet de HIGH level kabel ALTIJD bij de luidspreker kabels en niet zonder !
En haal de gele niet weg dit is deel je signiaal

Rood en geel op de + en zwart op de - als die 3 kleuren hebt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cz79

@ThePioneer: Ander stopcontact heb ik al geprobeerd, dit maakt totaal geen verschil in mijn situatie.

@ StadiumIII: Zet de HIGH level kabel ALTIJD bij de luidspreker kabels en niet zonder !, ik heb hem daar nu op exact op de door jou omschreven wijze aangesloten, maar doel je hier op de B luidsprekeruitgangen, ik heb ok hier op dit forum al mensen gelezen die het zo gedaan hebben, wat kan dit voor kwaad?

Stadium III

Als je zonder speakers de subwoofer aansluit kin je het paneel van de subwoofer kapot maken
Speaker b kun je gebruiken om extra set voorstanders of dergelijke aan te sturen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4