Marantz Sr5004_vraagjes

Gestart door Bios, oktober 31, 2010, 10:15:34

Vorige topic - Volgende topic

Vlearmoes

Ik neem aan dat je dan ook bij gebruik EQ de stand audessey gebruikt

de bassen van je speakers krijgen iets extra   mag ik vragen welk level de audessey heeft gegeven aan je front-left??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

still life

yep, uiterst links branden altijd 2 groene lichtjes
de bovenste geeft de eq in use aan
het onderste is denk ik dynamic eq, wat ik bezig voor een uniformer geluidsniveau..

even de settings bekijken: left front:
2 laagste freq's +1, volgende 3: +2 (tot 1kHz)

right front: +3 db, en dan 4x +2
hier staat een lange zetel
voor de andere front staat er niets in de weg..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Bios

Citaat van: Vlearmoes op november 12, 2010, 13:45:18
gebruik je optical out  ?  nee  dan uit!
HDMI lipsync mag aan
audio main is okee  anders zet ie al je speakers op small en gaan de bassen naar sub

Ik gebruik alleen een optische verbinding voor het geluid van mijn TV naar de receiver, dus alleen een optische ingang-Dus de optical output kan op disable.
Wat betreft de audio main, deze doelt waarschijnlijk alleen op het stereo signaal, of ook surround ?
Mijn speakers staan sowiezo al op Small, is dan de stand: main+sub niet beter.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

still life

als uw fronts small staan, gaat alle laag naar uwen sub
een combi stand is dan zinloos

en de optical out kun je imo niet disabelen..

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Main of Main +sub doet verder niks
Waarom die optie erop zit is mij nog steeds onduidelijk
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bios

Ik heb de de opties onder Audio ook nog eens onderzocht op het net, maar echt veel wijzer wordt je er niet van.
Op het AVSforum werd verteld dat dit is om het LFE signaal, of alleen naar de Main te sturen , of naar de Main + Sub, of dus alleen de Sub.
Heb het even getest, mijn subwoofer blijft het gewoon doen, ook al heb ik deze op Main, dus lijkt mij dat het iets anders is.
Als ik de stand op Sub zet wordt het geluid merkbaar minder en is het lage uit de speakers verdwenen.

Ander vraagje: is het normaal dat als je bijvoorbeeld TV kijkt met stereo geluid dat de sub automatisch meedoet ?
Omdat de sub niet aangegeven staat in het display van de receiver.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Stadium III

Speakers op small dan werkt de sub altijd mee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bios

Volgende vraag  :-D
Heb naast mijn Marantz receiver een Panasonic TV + blu-ray speler en heb hier een probleempje met Viera Link.
Normaliter zou het zo moeten zijn dat als je via de AB van de TV  de blu-ray inschakelt (viera link dus), dat dan automatisch het juiste ingangskanaal gekozen wordt van de TV.
Bij mij kiest hij dan een ingangskanaal (HDMI-1) waar ik niet eens wat op aangesloten heb, ik heb 1 HDMI kabel naar de HDMI-2 aansluitingm, ligt dit ergens in de receiver instellingen.....?
Wel is het zo, als ik de TV zelf op het juiste ingangskanaal zet, dat daarna wel automatisch het juiste kanaal gekozen wordt bij het inschakelen van de blu-ray; tot het moment de TV uit is geweest, dan begint het gedonder weer van voren af aan.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

still life

dan versteek je toch gewoon die hdmi naar de eerste input?

Bios

Tsja, dat lijkt zo logisch he  :-D , probleem is dat de receiver via de 2e HDMI aangesloten dient te worden.
Ook al mocht dat zo zijn, dan nog heb ik weinig zin om mijn plasma van de muur te halen om een kabel om te draaien...
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Bios

Oplossing gevonden door de HDMI kabel op de receiver zelf om te wisselen, nu wordt wel automatisch het juiste ingangskanaal gevonden.
Nu staat de Blu Ray speler dus niet op het Blu Ray kanaal maar goed, dit werkt wel.
Ik blijft het wel vreemd vinden dat het zo wel werkt, is toch iets met de 1e HDMI ingang op de receiver blijkbaar.

Citaat van: Bios op november 25, 2010, 01:38:50
Volgende vraag  :-D
Heb naast mijn Marantz receiver een Panasonic TV + blu-ray speler en heb hier een probleempje met Viera Link.
Normaliter zou het zo moeten zijn dat als je via de AB van de TV  de blu-ray inschakelt (viera link dus), dat dan automatisch het juiste ingangskanaal gekozen wordt van de TV.
Bij mij kiest hij dan een ingangskanaal (HDMI-1) waar ik niet eens wat op aangesloten heb, ik heb 1 HDMI kabel naar de HDMI-2 aansluitingm, ligt dit ergens in de receiver instellingen.....?
Wel is het zo, als ik de TV zelf op het juiste ingangskanaal zet, dat daarna wel automatisch het juiste kanaal gekozen wordt bij het inschakelen van de blu-ray; tot het moment de TV uit is geweest, dan begint het gedonder weer van voren af aan.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360