subwoofer of niet?

Gestart door todiroy, december 12, 2010, 19:15:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

todiroy

Hallo,

Ik zit er een beetje over na te denken of het eventueel interessant zou zijn om een sub aan te schaffen.
Heb al verschillende artikels gelezen dat dit toch een meerwaarde zou moeten geven.

Wat is jullie mening hierover?
Wat raden jullie aan?

Groeten,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Stadium III

Uhhh  :-D JA

MAAR dan zou ik geen sub van 200 euro pakken !

Wat zijn je wensen van de sub afmeting gesloten reflexed enz
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

todiroy

Het probleem is dat ik er niets van ken.

Daarom graag advies.

Ik heb gelezen dat REL goed zou moeten zijn.En liever iets meer uitgeven en tevreden zijn.

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Stadium III

Welke speakers heb je ?
hoe groot is de ruimte ?
Je zult de subwoofer via de high level moet aansluiten om iig het identieke signiaal van je luidsprekers ook naar de subwoofer te sturen
Verder zou ik iig gaan kijken naar BK REL of Velodyne
Verder is BK veel prestatie voor een mooie prijs en rel is wat nauwkeuriger inrelelen voor wat meer

Ik zou zel naar de BK XXLS 400 gaan kijken of naar de T serie van Rel zeer muziekaal iig !
Verder 2e hands een optie ?

Dus ga eens naar deze dingen kijken en zeker wat is je buget
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

todiroy

front Davis Millesime 5F
rear Bose 402
geen center

ruimte is ongeveer 45m²

zowel voor film als muziek te gebruiken

mag voor mij tweedehands zijn,budget van €500 voldoende?
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

JohnWx

voor films absoluut een meerwaarde
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Nou jah 500 euro kun je zeker wel een eindtje komen

Ga eens iig zoeken kom met kanshebbers voor je !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Ik ben nu toe aan mijn vierde sub in mij HomeTheater avontuur. En allen hadden een meerwaarde bij film. Bij muziek heb ik afwisselende ervaring.

Mijn eerste sub was een Jamo SW410E, een sub van 100 Watt die zo'n 500€ koste indertijd. Ben er nooit tevreden van geweest (zowel op mijn JVC als mijn MArantz SR7500), die gaf nooit het extra wat ik verwachte van een sub. Ik heb die ooit terug gedaan naar de winkel en daar speelde hij wel behoorlijk op een Onkyo receiver.
Ik heb dan een upgrade gedaan naar de Infinity HPS250, deze was goed voor 250Watt en dat was ook zijn tweedehands prijs. Het was al beter maar nog vond ik het niet goed.  Nu ik vermoed dat ik de oorzaak miet gaan zoeken op zijn plaats en de ruimte waar hij stond.
Na een verhuis werkte de Infinity HPS250 niet meer en was het tijd voor het echte werk, een SVS SB12Plus, goed voor 450 Watt, was een zeer compacte sub met knallende prestaties, en zeker een toegevoegde waarde in elke set.
Toen ik een SVS PB12Plus tweedehands kon kopen, en nog een mooie prijs kreeg voor mijn SVS SB12Plus, werd de upgrade gedaan naar deze 550 Watt subwoofer. Deze is wel vrij groot, maar kan probleemloos vrij lage frequenties weergeven die je lekker goed voelt. Nadeel is echt zijn grootte, die plaats je niet overal.
Vergelijk ik de Jamo en Infinity, dan durf ik deze twee speelgoed noemen eens je de SVS hoorde.

REL, SVS en Velodyne hebben zeker heel goede subs, maar ik denk dat je budget dan wel wat omhoog moet.
Zoek je een compacte sub, dan kan ik je zeker de  SVS SB12Plus aanraden, in 2011 komt het nieuwe model uit.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

todiroy

Ik heb een verslag gelezen van de  SVS SB12Plus,lijkt me inderdaad een keurige subwoofer.

Ik woon in Antwerpen,maar na even zoeken nog geen dealer gevonden die deze verkoopt. (waarschijnlijk niet goed gekeken)

Enig idee waarvoor ik hier terecht kan?

Groeten,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Vlearmoes

#9
Als je geluk hebt met zoeken kom je nog wel eens een Storm III tegen
ik denk een ideale sub voor jou ruimte en wensen   zowel high als low level met veel instel mogelijkheden
volgens mij nog 1 op HTforum
En rond 4/500,= te koop
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Cadfael

Citaat van: todiroy op december 12, 2010, 19:50:41
front Davis Millesime 5F
rear Bose 402
geen center

ruimte is ongeveer 45m²

zowel voor film als muziek te gebruiken

mag voor mij tweedehands zijn,budget van €500 voldoende?

Ik heb ook davis speakers zowel voor(5F), achter als centre. En dit icm met een phonar AS/200 edMa subwoofer.
Erg mooie combi moet ik zeggen. Deze sub is vooral ook erg muzikaal maar bij films komt het ook erg goed over. Is wel iets hoger dan je budget (ong 1000 euro) maar dat is maar een vraagprijs.

Misschien wel de moeite waard om een keer te gaan luisteren en verschillende subs te vergelijken.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

drees62


Dforce

Ik heb alweer een tijdje een subwoofer erbij staan. Ik heb een paar maandjes zonder gerpobeerd. Maar ik miste tijdens het film kijken en games spelen wat voor mij gevoel... Omdat ik in een vrij kleine ruimte (appartmenet) heb en ik de buren zoveel mogelijk te vriend wil houden. Heb ik destijds een REL Quake gekocht. Was toen 500 eurie. Ik meen dat deze reeks niet meer geleverd wordt. Maar de REL T5 komt volgens mij wel aardig overheen. Ook als het om de prijs gaat.

Vlearmoes

Wil dit zeggen dat je een Rel T5 hebt gekocht??

of ben je nog op zoek naar een leuke goed spelende sub ?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v