Sonos ZP120

Gestart door Janver, november 21, 2010, 00:49:37

Vorige topic - Volgende topic

Janver

De irritatie is gekomen.

Tv aan om muziek te zoeken in de mediaspeler en geen werkende internet radio.
De LG BD390 voldoet aan mijn eisen voor film en blu-ray. Dus dat is wel een goede
keus. Maar met muziek benut ik niet optimaal mijn collectie. Het zoeken is niet wat het is en eventueel mixen van cd's naar een mooie compilatie is geen plezierig werk. Internet Radio werkt niet en ik ben nogal fan van een aantal buitenlandse radiozenders.

Daarom zat ik te denken aan een sonos ZP90 of een SB Duet(of eventueel een SB touch).
De Sonos is naar mijn idee superieur in vele dingen en de Duet zal het gewoon goed doen(misschien wel voldoende om mijn niet-audiofiele oren te plezieren).
Maar.....
Ik heb in de slaapkamer een Philips NP2900 staan die niet voor een volledige 100% bevalt. Het is lekker om Buitenlandse radiozenders te kunnen luisteren. Maar ook hier is het zoeken naar muziek een ramp.
Bij de radiozenders heb ik favorieten waardoor ik de 5 beste radiozenders snel kan luisteren. Maar een zoeken naar een leuk cd'tje duurt 5 minuten. Een nieuwe radiozender duurt lang.
Oh, en het display geeft vrij veel licht in stand-by. Daarom zet mijn vrouwelijke bedpartner vaak het apparaat volledig uit om een donkere slaapkamer te hebben.
Waar ik trouwens wel tevreden ben met de NP2900 is het geluid. Voor zo'n klein ding een goed geluid.

Dus dan komt eventueel een combo van SB Duet en SB Radio/Boom in zicht(eerste gedachte toen de irritaties me teveel werden, maar geeft een SB Radio/Boom ook geen licht in het donker?). Maar google toonde ook de Sonos en een korte speelsessie in 'Mijn Winkel van Arie Koomen' met de controller CR200 was droomachtig. Een testje met iphone toonde dat de CR200 sneller is(eigen netwerk)

Dan de kosten, met de Logitech set +/- 500 Euro.
De Sonos ZP90 icm S5, zonder controller(350 E), 750 Euro. Aber die controller alleine ist schon Ubergeil.
Ik heb trouwens een Iphone en binnenkort nog een extra blackberry.

Wat is wijsheid Sonos of Logitech Squeezebox?

2de vraag; heb ik een DAC nodig voor één van beide of kan ik het gewoon optisch op de Marantz SR6004 aansluiten? Verlies ik met de laatste mogelijk iets van enige kwaliteit(muziek op NAS 320 kbs MP3 omdat mediaspelers FLAC/ALAC niet aankan)?

Rechtvaardigt een DAC van 250 Euro op een SB Duet om het prijsverschil in de uiteindelijk gezamelijke set te rechtvaardigen?

Lang verhaal, veel vragen, mogelijk onnodige vragen. Maar ik kan nog niet beslissen. Help....
Hier kan uw reclame staan!

Janver

Ik heb de hand weten te leggen op een Sonos BU250 (bestaande uit ZP90, ZP120 & Controller).

De ZP90 zit direct met optische kabel op de Marantz en geeft een goed geluid af. Het kan beter, maar dat is een zaak van later.

Maar nu heb ik voor de ZP120 nog speakers nodig. Deze komt in de slaapkamer te staan en het volume staat meestal niet al te hard.

De ZP120 heeft de volgende specificaties:
*Nominaal uitgangsvermogen   Continuvermogen 110 watt RMS bij 8 ohm, vervormingsfactor (THD+N) kleiner dan 0,02%*
*Luidsprekeraansluitingen   Verende connectoren (in Noord-Amerika heeft de ZP120 een combinatie van verende connectoren en connectoren voor banaanstekkers)
* Subwooferuitgang   Uitgang voor tulpstekkers, met automatische detectie, 80 Hz crossover

Er werd in een winkel Wharfedale 10.(0/1/2/3) of B&W(goedkoopste B&W 686 zijn al 225 euro) geadviseerd.
Erg duur hoeft het niet te worden. En 2de hands ben ik ook wel bereid voor. Budget inclusief kabels(6 meter) en pluggen.

Hebben mensen hier een ZP120 in gebruik en welke speakers gebruiken ze erbij?

Ik weet dat luisteren belangrijk is, maar dit is even nodig om me verder te helpen.
Hier kan uw reclame staan!