NR-1501 geeft geen beeld met cisco 8455DVB HD PVR

Gestart door starter, januari 24, 2010, 13:20:54

Vorige topic - Volgende topic

starter

Ik heb de NR 1501 gekocht en aangesloten. De Cisco 8455 DVB (Ziggo) en DVD speler aangesloten via HDMI en de HDMI out naar de tv (Sony 42KLD3500). Wat gebeurd er. Ik krijg GEEN beeld via de Cisco wel via de DVD. Geluid werkt wel via de optische aansluitin (Dig1). Het beeld van de tv wordt paars. Als ik de HDMI uit de cisco of uit de NR1501 lostrek en er weer insteek dan heb ik perfect beeld. Ik kan de kanalen kiezen, EPG oproepen enz. schakel ik naar de DVD of Tuner en dan terug naar de TV Weer paars beeld. HDMI stekker eruit en erin en weer goed beeld.
Alle mogeijkheden in menu geprobeerd. HDMI kabels gewisseld. Ik heb nu 2 kabels type 2 (high speed) erin zitten van Cisco naar NR1501 en van NR1501 naar TV, maar niks dus. Ik vermoed dat er ergens iets misgaat met de HDMI signalen, maar waar. Output van de Cisco, kan de NR 1501 iets niet goed vertalen?? Ik weet het niet meer.
is het een bekend probleem??

Stadium III

Een herkend probleem meschien voort wel ja

er zijn veel mensen die problemen hebben om hun HDMI apparatuur te koppelen zonder problemen
Soms zit het in de instellingen en soms in de kabel
Het valt wel op dat er zeer veel mensen problemen hebben met hun gitale tv ontvangers !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

audiofreak1

Een andere HDMI kabel aanschaffen kan helpen, op de zaak heb ik dit probleem ook gehad. Tevens zou je de resolutie van de Cisco op 720P kunnen zetten. Ziggo zend niet hoger uit. Je receiver en tv kunnen dit signaal beter op pakken. Succes en laat even het resultaat horen.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

starter

Ik heb de Cisco ontkoppeld en er mijn vorige decoder aangesloten, de Samsung DCB-H360RS, geen enkel probleemmeer, alles werkt naar behoren, beeld, geluid, kan schakelen wat ik wil het beeld blijft gewoon terugkomen, dus de "fout" zit ergens in het signaal dat de Cisco uitstuurt. :?
Morgen bellen met Cisco in Amsterdam, kijken wat ze te vertellen hebben

WimPeu

Ik heb dat Cisco ding ook. Als het werkt is het een heel mooi speeltje. Maar ik heb nogal eens last dat ie vast loopt. Kun je alleen nog de stekker eruit trekken en opnieuw opstarten. Het is dat er geen concurrentie is anders lag ie bij mij al lang op een braderie. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Henkieboy

@starter,
ik ben nieuw hier op het forum en bij het doorzoeken kwam ik jouw probleem tegen.
Ik heb de nieuwere cisco ( de zwarte) en ik heb dit probleem ook .
Heb jij een oplossing gevonden voor het middels HDMI aansluiten op je 1501??? of heb je , net als ik, de decoder op de televisie en optisch op de 1501 ??

greetzzzzzz

Henkieboy