Receiver standby, toch geluid?

Gestart door mcmurphy, september 09, 2010, 01:58:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mcmurphy

Hallo,
Ik ga een sr6004 kopen.
Ik heb een dvd recorder die ik via hdmi aan wil sluiten
Ook de tv loopt via hdmi.
Nu wil ik als ik 's avonds thuis kom, omdat ik ploegendienst loop, af en toe dingen kijken zonder geluid via de receiver, alleen via de tv
Kan dat automatisch, of moet ik dan toch de receiver aanzetten om geluid te horen?

Groet, Ronald

Stadium III

Je zult de reciever aan moeten zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mcmurphy


Cadfael

Volgens mij heb je nog wel de hdmi through functie in de menuinstellingen, ik geloof dat die de audio door stuurt zodat het via de tv gaat als ik het goed heb gelezen.
Nog nooit geprobeerd trouwens...

Maar misschien dat dat oplossing bied.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mcmurphy

Volgens mij kan dit wel met de 6005/7005 ?

Ronald

Stadium III

Volgens mijn ook daar heb ik al meer van vernomen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

raymonvdm

Ik heb in mijn SR4003 (die geen ARC ondersteund) wel 2 keuzes voor standby. Ik zou verwachten dat dit er voor zorgt dat je wel geluid hebt als de reciever ARC ondersteund zonder dat deze aan staat ?

mcmurphy

Heb inmiddels de sr6005 aangeschaft. Prachtig apparaat!
Het heeft volgens mij niets met ARC te maken, want mijn TV ondersteunt dat niet.
Ik heb 2 keuzes in de receiver, bij standby de laatst ingestelde ingang doorgeven of standaard 1 ingang. (bij mij de dvd recorder op HDMI2)
Ik heb voor dat laatste gekozen. Werkt prima, als de receiver op stand-by staat geeft hij keurig beeld en geluid door van die ingang. Zo kan mijn vrouw ook dvd kijken zonder versterkt geluid als ik lig te slapen. Het geluid komt dan gewoon uit de TV.

Ronald