UPC HDTV wie heeft hier ervaring mee?

Gestart door SMarcel, juni 29, 2010, 08:18:01

Vorige topic - Volgende topic

SMarcel

Beste Forummers,

Ik weet dat dit een HiFi forum is met een knipoog naar Home Theater. Maar daar wij liefhebbers zijn van het perfecte
geluid en/of beeld wil ik toch hier een poging wagen.
Wij zijn sinds kort in het bezit van een Samsung 100Hz Full HD en willen daar eigenlijk het maximale uit halen. Nu zitten wij
er aan te denken om ons UPC-pakket uit te breiden met HD tv.
Ik lees daar verschillende meningen over en dan met name over de HD decoder van Cisco die door UPC geleverd wordt.

Graag wil ik weten of er forummers zijn die hier ervaring mee hebben, natuurlijk ook heel graag de positieve en niet
alleen de negatieve.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel

Jeroen

Ik heb wel ervaring met HDtv van canaal digitaal en dat maakt gebruik van een philips  puke kastje. Maar doet het naar behoren.
Mijn Vader maakt wel gebruik van een UPC kastje maar dat is volgens mij ook een philips (pace) kastje en dit is niet van Cisco maar het kan zo maar zijn dat dit regio gebonden is.
Als het over het beeld gaat kan kort maar krachtig zijn dit is gewoon weg goed te noemen, men zend uit op 720p (1080i) en dat is zowel bij satteliet als bij de kabel exploitanten hetzelfde. Vooral de documantaire uitzendingen van oa Discovery, National geographic en History Channel is zijn erg goed.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

huub1

heb sinds een week upc hd dvr. werkt perfeckt. alleen moet ik elke keer skakelen tussen hdmi en av.met de afstandsbediening van mijn tv.beeld is perfeckt.
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

Vlearmoes

Ik wil jeroen even corrigeren

Ik ben al 15jr een schotelaar en een flink aantal jaren met een humax hdci2000
Er zijn al vele kanalen met een plaatje van 1080i  wat meer als goed is te noemen

mijn buurman kijkt ook al een aantal jaren met een UPC hdtv box   en is daar ook zeer content over

we kijken beide op een 50er panasonic   die de fouten wel weergeeft

Ik zeg DOEN
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

huub1

ik zeg ook doen. probleem met de afstands bediening ook opgelost. kan nu alles bedienen met de upc afstandb. pompom
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

SMarcel

Jullie zijn goed bezig :yes:, alvast dank voor alle reacties. Ik ga deze week eens informeren bij de UPC-store.

Maar meer reacties zijn natuurlijk van harte welkom HB.

Groeten,

Marcel

strekel

ZEKER DOEN dan zie je pas het echte verschil van beeld en wat betreft de schakeling met tv's,receivers ect das volgens mijn bijna normaal met de hd van upc maar het is echt geweldig mooi beeld en het zender pakket wordt alleen maaar meer de komende jaren.

grtzzz en suc6
Stefan
Marantz SR5013 - Marantz UD5005 - Jamo X3M 10 (front) - JAMO S62CEN (center) - Sony ss-sr15 (achter) - Magnat motion 250A (sub) - LG OLED55C8PLA - Horizon mediabox - Logitech Harmony One - Nintendo Wii - PS4

Ronin

stupid

(and all above)

ik heb "slechts" HD ready tv, dacht dat het niet zou uitmaken tov de oude upc dvr...
Niets is minder waar, beeld is in alle opzichten veel beter. grootste verschil toch wel de bewegende beelden (voetbal bijv...) die superstrak blijven zonder die rare vage rand om spelers en bal.
Daarnaast werkt de AB tenminste.. de oude zat een vertraging in van een half uur en als ie het deed bleef ie zappen....

Enige nadeel is dat de Cisco geen digitale coax uitgang heeft (wel optisch).
De phillips overigens wel... Dus als je kan kiezen...
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Vlearmoes

En dan de aansluit tip:

HDMI rechtstreeks naar tv   en optisch naar de SR  :kwijl:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

SMarcel

Beste Vlaermoes,

Voor mij geen HomeTheater gebeuren dus ook geen SR. HDMI gaat zeker rechtstreeks naar de LCD-TV maar voor audio
is het een ander verhaal.
Ben momenteel nog bezig om de interval/vertraging te herstellen die ik ondervind tussen mijn DVD-speler en de LCD-TV.
De scart gaat van de DVD naar de TV en de cinch gaat van de DVD direct naar mijn voorversterker. Heb de nodige instellingen
geprobeerd maar helaas is het geluid niet synchrone met het beeld.

Ik zoek dit nog verder uit.

Groeten,

Marcel

Vlearmoes

Marcel    er zit vaak verschil in dvd`s   de een is de ander niet    dus probeer meerdere dvd`s voordat je je instellingen helemaal ontsteld hebt  :wink:

HiFi gek

Ik heb ook al een flinke tijd de UPC HD Decoder .

Heb alleen maar positief nieuws te melden als het om beeld kwaliteit gaat en dat geld ook voor het geluid .

Vooral de HD zenders : Eurosport , Discovery , NGC , History channel / zijn zeer goed van beeldkwaliteit .

Groeten  EDWIN  B

SMarcel

Jongens, ik ben overtuigd.

Ik ga vandaag telefonisch mijn HD bestellen bij UPC. Ik doe dit telefonisch omdat ik gehoord heb dat de kans bestaat
dat ze vergeten dat je de "oude" UPC-box nog hebt. Deze kan ik dan mooi boven gaan gebruiken.
Als ik naar de winkel in Arnhem zou gaan, moet ik de oude meteen inleveren. Dus poog ik dit telefonisch.

Groeten,

Marcel

JackieBrown

Niet met HD maar wel met UPC,

had ze vandaag nog aan de lijn. Mijn UPC afstandbediening doet het niet meer. Ik vroeg of ze mij een vervanging willen sturen. Dat kon voor een portokosten van 10 euro (slik). Dat begreep ik niet want ik heb het in breukleen en de portokosten vond ik nogal hoog (een afstandbediening kost 10 euries) Ik zeg mijn contract op en vraag het opnieuw aan en dan kan het wel, zeg ik. -doorverbonden-  Bij de afdeling voor opzeggingen snapte het meneer daar nier waarom zijn collega zo gezegd had, want een afstanbediening sturen ze altijd wel gratis als het kapot is  ( this is nonono good UPC)

HiFi gek

Dat is UPC maar geraden ook dat ze A.B. gratis opsturen .

Groeten   EDWIN  B