Elipson Planet L speakers

Gestart door nino, september 30, 2010, 10:54:13

Vorige topic - Volgende topic

nino

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum.
En aangezien hier aardig wat ervaring zit kunnen jullie mijn vraag misschien beantwoorden.
Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met de Elipson Planet L. En die zou ik dan willen combineren met de SR5004.

Alvast bedankt,
Nino

TurboMarco

Als je de specs bekijkt van de Planet L dan is het zeker te combineren met de SR5004 .
http://www.elipson.com/en/model/137_Planet-L.html

Het lijkt mij wel verstandig om er een subwoofer bij te gebruiken ,en ik snap eigenlijk ook niet dat Elipson er geen passende subwoofer in die lijn heeft .

Heb je de Planet L zelf al beluisterd ?  ,ik neem aan dat je in de eerste plaats voor het design gaat en heb je daarom al meer luidsprekers op het oog ?

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

nino

Hallo  Marco,

Bedankt voor je reactie.

We zijn bij musifoon in Emmen geweest met mijn eigen A/V Reciever een JVC 7042. En daar hebben we ook de focal chorus 714 beluisterd klonken heel goed.
Maar aangezien mijn wederhelft er ook bij was en die de Elipson speakers zag staan en jah aangezien vrouwen voor het design gaan moeten we een  compromis sluiten.
Ze adviseerde mij wel een andere reciever bij de elipson l speakers. 

gr nino

TurboMarco

Heb je gevraagd waarom ze een andere receiver adviseren bij de Elipson's ?
De JVC receiver kan volgens de specs met gemak de Elipson Planet L aansturen ,houd er dus rekening mee dat er verkopers zijn die je graag iets willen aansmeren om zodoende hun zakken te vullen .

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

nino

hallo,

Dat gevoel heb ik totaal niet.
Maar ik ben er wel achter waarom. Aangezien we ze in een stereo opstelling hebben beluisterd. En de reciever dan niet het uiterste eruit haalt. Aangezien het een A/V reciever is.

Gr. nino

TurboMarco

De SR5004 is ook een AV receiver net zoals de JVC en er zullen ongetwijfeld stereo versterkers zijn die ook niet het onderste uit de kan weten te halen .
Overigs denk ik dat de Planet L eerder tegen zijn beperkingen aan loopt dan een av receiver ,de nadruk van die speakers ligt meer bij design dan klank,daarmee wil ik niet zeggen dat ze niet goed zouden klinken maar het onderste haal je met een dergelijk ontwerp niet uit de kan .

5.1.4

Philips 75PUS8303

nino

Hallo,

Ik heb nu de marantz nr1601 i.c.m.  Elipson planet l besteld.

gr nino

nino

Hallo,

Marco vond het raar dat er nog geen subwoofer in de zelfde lijn was. Heb een mail gestuurd naar elipson met de vraag of die nog komt.
In Maart 2011 komen ze ook met een subwoofer en een center speaker.

renes59

Citaat van: Marco op oktober 02, 2010, 02:39:18
Heb je gevraagd waarom ze een andere receiver adviseren bij de Elipson's ?
De JVC receiver kan volgens de specs met gemak de Elipson Planet L aansturen ,houd er dus rekening mee dat er verkopers zijn die je graag iets willen aansmeren om zodoende hun zakken te vullen .

grtz Marco
Ik ben 35 jaar klant bij Musifoon, heb niet het gevoel dat je daar iets aangesmeerd wordt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jowa

Citaat van: nino op oktober 14, 2010, 11:29:20
Hallo,

Marco vond het raar dat er nog geen subwoofer in de zelfde lijn was. Heb een mail gestuurd naar elipson met de vraag of die nog komt.
In Maart 2011 komen ze ook met een subwoofer en een center speaker.

Anders ga je voor een goede REL subwoofer, of zoals REL het noemt een sub-bass systeem.
Als centerspeaker kan je ook een gewone planet L gebruiken.

Wel mooie luidsprekers om te zien, zal ik maar niet aan mijn vriendin laten zijn  8-).

Succes met al die keuzes  :-D

JoWa

TurboMarco

Citaat van: renes59 op oktober 14, 2010, 12:48:54
Ik ben 35 jaar klant bij Musifoon, heb niet het gevoel dat je daar iets aangesmeerd wordt.
Ik vind het dan wel raar dat ze daar een andere versterker ipv de JVC adviseren ,de specs liegen er niet om dat de JVC prima in staat is om de Planet L aan te sturen ,tja en dan bekruipt mij het gevoel dat men daar iets aan probeert te smeren .

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Citaat van: nino op oktober 02, 2010, 10:46:57
hallo,

Dat gevoel heb ik totaal niet.
Maar ik ben er wel achter waarom. Aangezien we ze in een stereo opstelling hebben beluisterd. En de reciever dan niet het uiterste eruit haalt. Aangezien het een A/V reciever is.

Gr. nino
De NR 1601 is toch ook een AV receiver  :roll:

5.1.4

Philips 75PUS8303

nino

Klopt en dat is compleet mijn eigen keuze geweest. Aangezien ik toch ook graag goed geluid heb bij films.

jowa

Oi nino,

Ook even de specs opgezocht (JVC RX-7042S) en zag dat deze zo'n zes jaar oud is en geen HDMI in/uitgangen heeft.

Ondanks dat de JVC plenty power heeft kan ik goed begrijpen dat je voor een processorversterker gaat met de nieuwste snufjes. De (NR1601) ook even gegoogled, mooie aanwinst. Heel veel plezier er mee.

Wat voor bron(nen) ga je er aan knopen?

JoWa

TurboMarco

Citaat van: nino op oktober 14, 2010, 15:53:39
Klopt en dat is compleet mijn eigen keuze geweest. Aangezien ik toch ook graag goed geluid heb bij films.
Punt is dat je beweert dat een AV receiver niet het omderste uit de kan haalt van de Planet L ondanks dat de specs van de luidsprekers laat zien dat het allemaal wel meevalt .

5.1.4

Philips 75PUS8303