Melding 'no disc' SA7001

Gestart door cz79, oktober 01, 2010, 10:09:18

Vorige topic - Volgende topic

cz79

Beste Forumleden,

ik krijg af en toe de melding 'no disc' in mijn SA7001, dit gebeurt alleen met SACD (tot nog toe), een paar keer opnieuw laten lezen helpt wel maar het is vrij vervelend.
Is het wijs om de laser te reinigen en zo ja, hoe doe ik dat precies?

WimPeu

Dit probleem komt vrij vaak voor bij de SA-7001 tenminste ik lees het met enige regelmaat. Lijkt me meer een loopwerk storing dan een vuile lens. Heb je nog garantie?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Ik heb hem gekocht bij een HiFi zaak en het was een inruil model maar ik heb nog een maand garantie ofzo.

Maar even bellen dan?

WimPeu

'Tuurlijk,meteen bellen. Vaak is het probleem opgelost met een nieuw loopwerk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Dat vraagteken was ook eigenlijk niet bedoeld maar ik bel ze direct op en dan gaan we het wel meemaken, wederom bedankt!

lo

Inderdaad, bellen nu je nog garantie hebt! Het is niet normaal, maar bij de sa7001 komt het inderdaad meer voor.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Fijn dat je nog garantie hebt.

Ik had dit ook met m'n SA8400.
Deze accepteerde steeds minder originele cd's, maar wel de gebrande versies.
De garantie was (voor mij) helaas allang voorbij.

Mijn audiozaak heeft hem naar "Audio Service" in Elst gestuurd.
De jongens weten daar ECHT waar ze mee bezig zijn.
Een week later ontving ik m'n speler weer in topconditie.
Het probleem bij mij was het servogedeelte aan de onderzijde van het loopwerk.
Dit was vervangen en tevens hadden ze de laatste firmware erin gezet.

Kosten waren wel hoog, dus als je garantie hebt..........laten maken!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

cz79

Ik heb hem gekocht bij H&C HiFi in Limburg, ik heb ze gebeld en het was geen enkel probleem maar ik moest wel wachten tot deze kuur vaker voorkwam dan eens, ze sturen hem namelijk naar Marantz terug en als de speler het van de 10 keer ook echt 10 keer prima doet dan zetten ze hem terug in de schappen en kan de spelr weer retour gezonden worden, ik ben hem dan een maand kwijt zonder dat er wat aan de speler gebeurd is.
Ik wacht dus nog heel even de garantie blijft nog heb ik afgesproken met de dealer, dus hopelijk is het niet nodig.
Ik zei dat het met zowel CD als SACD voorkomt maar het is alleen met SACD, ook maakt de speler meer geluid bij het afspelen van een SACD, ik weet niet of dit normaal is maar het verschil is wel aanzienlijk ten opzichte van een gewone CD.
Iemand suggesties?

Musicman

Niet wachten, een speler hoort het gewoon altijd te doen!!

Dat over die garantie, is volgens mij een mondelinge afspraak waar je naderhand altijd gezeik mee krijgt.
Als de maand verstreken is, en je heb er vaker last mee (en dat krijg je, geloof me!!)kan hij gerepareerd worden en kost het jou geld. (want de garantie termijn is verstreken)

Het is niet voor niets een inruil model.
Je voorganger had er waarschijnlijk ook last van, vandaar dat hij hem heeft ingeruild.

Gewoon erop staan dat deze gemaakt wordt!!

Suc6!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

cz79

Daar heb je zeker gelijk in, alhoewel ik wel vertrouwen heb dat die lui wel eerlijk zijn omdat ze me destijds ook keurig geholpen hebben en hun afspraken netjes nagekomen zijn, maar......
Een speler zoals deze hoort het idd altijd te doen, dus al is het maar één keer dan nog moeten ze hem maar nakijken, ik ga ze morgen gelijk even bellen.

Nog iemand antwoord op de vraag over het geluid van de speler bij het afspelen van SACD?

sattie

Of je brengt hem persoonlijk naar Audio Service met Kopie aankoopfactuur erbij.
Ik zou wel eerst even van te voren bellen of dat mogelijk is.

cz79

Ik heb ze net gebeld en ik stuur de speler morgen terug voor reparatie  hello

Ik ben hem alleen een paar weken kwijt :cry: