SR6004 geeft incompatibel videosignaal

Gestart door Twin Audio, augustus 09, 2010, 11:51:26

Vorige topic - Volgende topic

Twin Audio

Beste allemaal,

Ben sinds kort in het bezit van een Marantz BD-7004 en een SR-6004. Beide apparaten via een hdmi-kabel met elkaar verbonden. Vanuit HDMI-1 uitgang op de Marantz SR-6004 loopt eveneens een hdmi-kabel naar de Sharp Quattron LCD-tv.
Bij het afspelen van een blu-ray disc op de aangesloten hdmi-aansluiting op die Sharp tv komt er een melding:
incompatibel videosignaal. In de setup van de SR-6004 aangegeven dat de blu-ray speler via hdmi zijn signaal doorgeeft en dat vanuit HDMI output 1.
Wordt met dezelfde hdmi-kabel de blu-rayspeler rechtstreeks op dezelfde hdmi-ingang van de Sharp tv aangesloten, dan komt die foutmelding niet. Het lijkt me dus een verkeerde instelling in het setup-menu.
In de setup van het video-gedeelte heb ik 1080p aangegeven.
Wat zie ik over het hoofd? Wie heeft er een mogelijke oplossing?
Hoop spoedig van u te mogen horen!

Met vr. groeten.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Twin Audio

Mark

Hi, krijg je alleen die melding en daarna werkt alles OK? of krijg je geen beeld op de TV. Heeft met HDMI handshake tussen SR6004 en Sharp TV te maken.  Ik krijg die melding samen met Samsung TV ook maar kort erna speelt alles correct. Ik geef je advies om in het menu van de Sharp TV te kijken naar een optie om verbinding met andere apparaten over HDMI te maken.  Mark

Twin Audio

Hi Mark, bedankt voor jouw reactie! Bij het willen afspelen van de blu-raydisc komt de foutmelding. Er verschijnt geen beeld op de Sharp tv. Alleen de foutmelding verschijnt in beeld op een zwarte achtergrond. Je ziet dat de Sharp bezig is om zich aan te passen aan het binnenkomende signaal, waarbij tevens de Marantz blu-rayspeler terugspringt en vanaf het begin de disc gaat afspelen, zodra de foutmelding door de Sharp gegeven wordt.
Momenteel heb ik de blu-rayspeler rechtstreeks op de Sharp aangesloten en dat gaat perfect. Via de audio-outputs van de blu-rayspeler gaat het audiosignaal naar de Marantz receiver en dat gaat goed, maar die extra serie interlinks zouden niet nodig zijn als zowel beeld en geluid via de hdmikabel getransporteerd zouden worden.
Binnenkort laat ik mijn lcdtv kalibreren en zal dan mijn probleem voorleggen. Misschien hebben zij een oplossing bij de hand. Ik houd jou en de overige forumleden op de hoogte!