Subwoofer aangesloten op SR7500

Gestart door cz79, september 09, 2010, 21:05:25

Vorige topic - Volgende topic

cz79

Beste Marantz fans,

ik ben nog niet zo heel lang lid en ook nog niet zo heel lang geleden overgestapt naar Marantz en dat tilt de muziek en Home cinema wel tot een heel ander niveau.
Nu heb ik pas geleden mij subwoofer (MJ Acoustics Pro50 MKII) via de High level aangesloten (neutrik speakon connector), de subwoofer is teven aangesloten op de pre-out van de receiver en de LFE ingang op de sub. Wanneer ik echter mijn receiver aandoe krijg ik onmiddellijk een hoorbare (niet hard, maar hoorbaar) brom in de subwoofer en ik voel de woofer (downward firing) ook trillen, ik heb een heleboel tips van dit forum en ze ook allemaal geprobeerd, maar ik krijg de brom vooralsnog alleen maar weg als ik de Neutrik Speakon kabel ontkoppel of als ik enkel de High level ingang gebruik en dus de LFE ontkoppel.
Ik heb ook de specificaties van de sub doorgenomen en daar staat dat ik wel allebei de aansluitingen tegelijkertijd kan gebruiken dus hier kan het dan niet aan liggen denk ik.

Wat ik allemaal heb geprobeerd is:

- stekker omgedraaid in zelfde stopcontact
- andere stroomkabel geprobeerd
- niet geaard stopcontact geprobeerd met beide kabels
- zelfde stroomblok als receiver
- aarding losgehaald van de receiver
- CAI antenne kabels ontkoppeld
- andere LFE kabels
- LFE en Neutrik kabels los van de andere bekabeling gelegd

Ik zie wellicht iets over het hoofd en ik gebruik de Speakon connector alleen maar voor HiFi (niet echt nodig aangezien de Front luidsprekers voldoende bas hebben voor muziek), maar toch is in sommige gevallen een beetje extra diepte wel gewenst, de LFE doet wel mee met muziek behalve als ik 'Pure Direct' aanzet (logisch), maar als ik de receiver in een andere stand zet dan 'pure direct' dan gaat het lampje 'peak' direct branden, heeft iemand hier wel toevallig een oplossing voor?
Via de digitale uitgang is een optie, maar de SA7001 geeft geen SACD signaal via de digitale uitgang.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn twee gestelde vragen.

By the way dit is één van de beste Forums die ik ken, lekker duidelijk en een hoop mensen met kennis van zaken. :-D

cz79

Ik was nog één ding vergeten de bromtoon ontstaat alleen wanneer de receiver ingeschakeld is.

Stadium III

Hoe is de high level aangesloten achter op de reciever
Verder als de kabels los zijn bromt de sub dan ook ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Kan gewoon een defecte kabel zijn, maar je zou ook eens met een Y splitter kunnen kijken of het gebrom weg is.
Sommige subs hebben last van een brom wanneer die mono, dat is LFE, aangesloten is.

cz79

High level is correct aangesloten (rood en geel op + en zwart op -), als ik de kabels losmaak dan bromt de sub niet, wanneer alleen de LFE aangesloten is dan is er ook geen bromtoon.
De bromtoon komt echt alleen wanneer is de Neutrik kabel losmaak (dus alleen LFE aangesloten) of als ik de LFE losmaak (dus alleen High aangesloten).

Vreemd toch?

Marvin

Ik ken die woofer niet, maar is hij wel compleet ingericht om met dubbele aansluiting te werken?

Stadium III

heb je de high level kabel bij de luidspreker kabels gezet ?

Zo jah dan is dat iig goed !
Dan zou je eens heel de high level kabel kunnen uitrollen en alles stapje voor stapje kunnen opbouwen

5.2.4

cz79

De sub is geschikt om met beide aansluitingen te werkenvolgens de specs van MJ Acoustics.
Alles ontkoppelen en stukje bij beetje alles weer opnieuw opbouwen heb ik ook al gedaan maar dat helpt dus ook niet.
Als het een defecte neutrik kabel is zou dan de bromtoon ook aanwezig moeten zijn wanneer alleen de neutrik aangesloten is? Lijkt me wel toch? (dit is namelijk de enige kabel die ik nog niet vervangen heb).

cz79

Ik ben er net dus achter dat het niet geheel de Neutrik Speakon kabel is, ik heb namelijk een andere/nieuwe geprobeerd en die heeft een minder aanwezige bromtoon dus... hello
Maar ik ben er ook achter gekomen dat wanneer ik de crossovers volledig open zet (high of LFE maakt niet uit) en dan het volume verder opendraai van de sub dat de bromtoon harder wordt, wanneer ik enkel de High level heb aangesloten dan wordt de bromtoon harder wanneer ik de crossovers en het volume van de High level openzet.
Echter wanneer ik de Neutrik kabel loskoppel heb ik geen enkele bromtoon meer, dus ook niet wanneer ik aan de crossover/volume draai.

Ik heb nu wel een gulden middenweg gevonden tussen de crossovers en het volume per level, zodat ik de bromtoon niet hoor, maar dit hoort volgens mij toch niet het geval te zijn... :?

Is het ook zo dat wanneer de LFE actief is tijdens een film dat dan ook de high level meedoet?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik kom er niet echt uit meer zo.

Stadium III

Ik denk toch dat er ergens een 50 hz brom wordt opgenomen

Tja waar woon je meschien dat er forum leden in de buurt wonen die je kunnen helpen

5.2.4

cz79

Ik woon in Almere-Buiten en het zou idd wel ideaal zijn als er iemand, die er meer verstand van heeft, kwam kijken dus iedereen met zin tijd en gelegenheid is van harte uitgenodigd :yes:

cz79

Dus woont er toevallig iemand in de buurt die zin heeft om gezellig een keer aan te komen en eens te kiojken naar mijn set en  te kijken wat er verbeterd kan worden op gebied van subwoofer en evt. nog wat andere verbeteringen.

PS klinkt een beetje als een verjaardagsuitnodiging en je wordt niet thuisgebracht, zwemspullen hoeven ook niet mee..... :schater: