Beste Marantz fans,
ik ben nog niet zo heel lang lid en ook nog niet zo heel lang geleden overgestapt naar Marantz en dat tilt de muziek en Home cinema wel tot een heel ander niveau.
Nu heb ik pas geleden mij subwoofer (MJ Acoustics Pro50 MKII) via de High level aangesloten (neutrik speakon connector), de subwoofer is teven aangesloten op de pre-out van de receiver en de LFE ingang op de sub. Wanneer ik echter mijn receiver aandoe krijg ik onmiddellijk een hoorbare (niet hard, maar hoorbaar) brom in de subwoofer en ik voel de woofer (downward firing) ook trillen, ik heb een heleboel tips van dit forum en ze ook allemaal geprobeerd, maar ik krijg de brom vooralsnog alleen maar weg als ik de Neutrik Speakon kabel ontkoppel of als ik enkel de High level ingang gebruik en dus de LFE ontkoppel.
Ik heb ook de specificaties van de sub doorgenomen en daar staat dat ik wel allebei de aansluitingen tegelijkertijd kan gebruiken dus hier kan het dan niet aan liggen denk ik.
Wat ik allemaal heb geprobeerd is:
- stekker omgedraaid in zelfde stopcontact
- andere stroomkabel geprobeerd
- niet geaard stopcontact geprobeerd met beide kabels
- zelfde stroomblok als receiver
- aarding losgehaald van de receiver
- CAI antenne kabels ontkoppeld
- andere LFE kabels
- LFE en Neutrik kabels los van de andere bekabeling gelegd
Ik zie wellicht iets over het hoofd en ik gebruik de Speakon connector alleen maar voor HiFi (niet echt nodig aangezien de Front luidsprekers voldoende bas hebben voor muziek), maar toch is in sommige gevallen een beetje extra diepte wel gewenst, de LFE doet wel mee met muziek behalve als ik 'Pure Direct' aanzet (logisch), maar als ik de receiver in een andere stand zet dan 'pure direct' dan gaat het lampje 'peak' direct branden, heeft iemand hier wel toevallig een oplossing voor?
Via de digitale uitgang is een optie, maar de SA7001 geeft geen SACD signaal via de digitale uitgang.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn twee gestelde vragen.
By the way dit is één van de beste Forums die ik ken, lekker duidelijk en een hoop mensen met kennis van zaken.