Hallo,
Zal me even kort voorstellen [nieuw op 't forum]
Ik ben Erik, 24 jaar en woon in Utrecht.
Toen ik als jochie van 11-12 jaar met 25 gulden (jawel) over de rommelmarkt liep zag ik hem staan. Een goud kleurige versterker van een merk dat mij destijds als chinees in de oren klonk.
Tot grote ergernis van mijn moeder, want die zag de bui al hangen
, heb ik hem toen voor die 25 gulden gekocht: de Marantz PM 251.
Inmiddels ben ik dus 24 en al ruim 12 jaar in het bezit van deze versterker.
Laats heb ik hem ergens mee naar toe genomen. Toen ik weer thuis was stopte ik de stekker weer in het stopcontact en drukte ik de versterker aan. Het lampje van de speakers ging aan en meteen weer uit: kortsluiting.
Ik heb de versterkers van de speakers afgehaald om te kijken of het daar aan lag. Een nieuwe glaszekering van 1,6 amp. er in (er wordt er normaal 1 van 1,25 gebruikt) en de versterker aan gezet. Zelfde verhaal. Ander stopcontact geprobeerd. Wederom kortsluiting. Ik heb hem open geschroefd om te zien of ik eventueel zwarte onderdelen zag, maar ik ben niet heel technisch, dus ik kon niks vinden.
Ik ben er achter dat ik erg aan deze versterker gehecht ben geraakt. Daarom keer ik mij tot dit forum. Ik vroeg mij af of de leden een goed adres (liefst omgeving Utrecht) weten waar ik hier naar kan laten kijken. Het is nogal een oudje, dus kan me voorstellen dat ik niet in elke audiozaak terecht kan.
En eventuele tips zijn natuurlijk ook welkom waar ik op moet letten als ik de versterker open schroef.
Alvast bedankt.
Erik