beeldscherm menu nr 1501 receiver

Gestart door ericv, november 24, 2010, 22:40:56

Vorige topic - Volgende topic

ericv

krijg op mijn tv via mijn marantz 1501 geen beeldscherm menu waar men de settings in kan stellen hdmi kabel op versterker op out ingestoken naar tv  hdmi 1 arc  in tv is een phillips 9000 uit de led serrie van 2010

als ik een eenvoudige lg 81 cm lcd tv er op aansluit dan krijg ik wel het beeldscherm menu van mijn receiver
wie kan mij helpen

gr eric

Stadium III

Hoe staan de instellingen ind e reciever
En juiste ingang op de tv geselecteerd ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ericv

:yes: heb ik allemaal na gekeken :? ben er inmiddels met een paar telefoontjes  achter gekomen dat de resoltutie van het beeldscherm menu van de versterker   te laag is voor de moderne tv deze moet schijnbaar een  hogere resolutie krijgen van de versterker voor het te laten zien dit heb ik kunnen oplossen door vanuit de versterker met een cinch kabel op de monitor out naar de scart  van de tv te gaan deze heeft nmm een lagere waarde waardoor ik wel het menu zie maar op de hdmi uitgang van de versterker maar de tv pikt  hem niet op geen probleem   menu heb je eigenlijk alleen maar nodig als je de settings doet van de versterker als die eenmaal goed zijn dan kom je er niet meer aan .

heb ook nog een ander klein probleem  :-D heb een ac ryan mediaplayer ernaast staan deze loopt op een hdmi ingang binnen op de versterker  heb een optische geluidskabel van de ac ryan gekoppeld aan het beeld wat weer gegeven wordt hierdoor heb ik dolby suround dit werkt perfect  de ac ryan kan ook muziek bestanden af spelen en heeft internet radio alsl ik over de versterker in de huiskamer  muziek wil afspelen via de mediaplayer dam  heb ik geen geluid  ondanks dat ik digitaal out erbij heb geplugd  enig idee waardoor dat komt

gr eric