Hallo allemaal,
Sinds een week heb ik de NR1501 en de BD5004 in huis. In combi met 2 speakers + en subwoofer (merk Monitor Audio). Ik krijg de boel echter niet goed aan de gang, en ben tot op heden nog ontevreden. Moet bijv. de volumeknop vd receiver meer dan de helft opendraaien wil ik uberhaupt wat horen, maar ook hoor ik niet altijd wat? Dat is dus wat ik ook niet goed begrijp. Maar goed, eerst maar even één en ander uitleggen:
Kabels zijn volgens mij allemaal goed aangesloten:
HDMI van de blueray-speler zit in de achteruitgang blueray vd receiver. Op de achteruitgang HDMI-out vd reciever zit een HDMI-kabel naar de 2e HDMI-aansluiting op de tv, want op de 1e HDMI-aansluiting vd tv zit een Humax-kastje (voor digitale ontvangst). Ook zit er een toss-link-kabel van het Humax-kastje naar de receiver.
Vragen die bij mij opkomen zijn o.a.: moet het Humax-kastje ALTIJD aanstaan wil ik naar de installatie kunnen luisteren? Kan ik radiozenders binnenhalen in de receiver zonder onder de grond een extra kabel te hoeven leggen voor de radio-ontvangst? Mijn televisie ontvangt nl. heel veel radio-stations. Die moet ik op één of andere manier toch ook kunnen binnenhalen op de receiver? Maar ik weet niet hoe.
Op mijn tv moet ik apparaten toevoegen: moet ik de blueray én de receiver ieder apart benoemen, of is het voldoende als ik de beide apparaten als 1 apparaat toevoeg? (zo denk ik omdat de bluray is aangesloten op de receiver, wordt dan dus eigenlijk als 1 apparaat gezien?).
Kortom, ik ben er nog helemaal niet uit hoe het allemaal werkt en heo alles in te richten. Wie o wie kan mij helpen?