CD laatje ratelt

Gestart door Cesar, maart 21, 2009, 23:46:40

Vorige topic - Volgende topic

Cesar

Ik heb tweedehands een CD17 mk3 gekocht en bij thuiskomst bleek het laatje niet echt soepel te lopen. Ik heb flink zitten googelen maar niet veel kunnen vinden. Hij gaat (nog) wel open en dicht, maar dat gaat dus hortend en stotend. Mocht iemand tips hebben dan graag, anders schroef ik em gewoon open om eens te kijken wat er aan de hand is  8-) maar als ik van tevoren weet dat ik onderdelen nodig ga hebben is dat natuurlijk handig  :wink:
Stereo: PM17mkIIm - CD17MkIII KI - ST17m
HT: SR5400ose - DV7600

sattie

Mogelijk dat onder het laadje zit een metalen as met aan beide kanten een tandwielen, deze willen weleens scheuren als gevolg van een klap op de lade.
Ik de lade zit er niet helemaal recht in.

Maurice

Citaat van: sattie op maart 22, 2009, 10:06:05
Mogelijk dat onder het laadje zit een metalen as met aan beide kanten een tandwielen, deze willen weleens scheuren als gevolg van een klap op de lade.
Ik de lade zit er niet helemaal recht in.

Of een beetje naaimachine olie op de as? Dan loopt deze weer soepeler?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cesar

Hij loopt niet zozeer stroef, hij hobbelt echt. Laatje lijkt wel recht te zitten. Ik zal hem binnenkort openschroeven en melden wat er mis was.

SB_Marantz

Tandje afgebroken denk ik.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

sattie

Ik denk toch het metalen asje met de 2 tandwieltjes erop die onder de lade zit. Waarschijnlijk tandwiel gescheurd.

Cesar

Citaat van: Cesar op maart 31, 2009, 22:09:29
Hij loopt niet zozeer stroef, hij hobbelt echt. Laatje lijkt wel recht te zitten. Ik zal hem binnenkort openschroeven en melden wat er mis was.

Beetje heel laat, maar belofte maakt schuld  :lol: sattie gaat door voor de koelkast, inderdaad een tandwieltje gescheurd van het metalen asje!

lo

pompom
Gevondennnnnnnn :lol:
Hoe ben je er nou achter gekomen? Toch zelf open gemaakt?
Bij terug monteren van het deksel toch wel de doorzichtig kunsstof ringen onder de "schroeven" terug gezet hè :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cesar

Inderdaad gewoon open gemaakt, hele CD mechanisme eruit. Was nog moeilijk te zien wat er aan de hand was. Op een gegeven moment het asje er maar eens uit gehaald en inderdaad één van de twee tandwieltjes is gebroken.

Nu de oplossing nog, als iemand nog suggesties heeft hoe ik aan een nieuw asje of tandwieltje kom dan hoor ik het graag  8-) Ik heb het kapotte tandwieltje verwijdert dus het ratelt nou niet meer, maar het is de stabiliteit niet ten goede gekomen.

Volgens mij heb ik alles verder weer netjes gemonteerd  :|