PM8003 koppelen aan SA8003

Gestart door DoctorJacoby, oktober 03, 2010, 23:52:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DoctorJacoby

Op welke budgetvriendelijke wijze kan ik beide componenten het best met elkaar verbinden en toch goede geluidskwaliteit beleven?

Waarschijnlijk een domme vraag maar een groentje op "audiofiel" gebied.

Nog bijkomend vraagje: Wat moet ik kopen om m'n speakers (B&W685) aan m'n PM8003 te hangen. Bi-wiring is mogelijk. Aan te raden? Betaalbaar?

Alvast bedankt!!!

renes59

#1
Hoe lang moeten de luidsprekerkabels zijn?, dat maakt de prijs.
Ik zou voldoende dik, doorsnede 2,5 t/m 4 mm, koperdraad nemen, niet te duur. Wat is niet duur, € 2,00 per meter?Neem aan dat waar je de rest van de spullen hebt gekocht ook luidsprekerkabel te koop is. Bi-wiring zou ik niet aan beginnen, denk niet dat je dat hoort, maakt het alleen dubbel zo duur.
Bij de Gamma, Karwei, Mediamarkt, etc. kun ook geschikte kabel krijgen.
Als je het aansluit, strip dan een groter stuk van de kabel zodat je door beide aansluitpunten kunt komen van de luidspreker. Dan kan het stuk blik wat er nu tussenzit weg. Luidsprekerkabel gewoon vastschroeven aan versterker en luidspreker, dan hoef je geen stekkers te gebruiken. Laat je geen exotische kabels aansmeren van weet ik hoeveel € per meter. Als je denkt dat dat beter is kun je het na een tijdje altijd nog doen, eerst proberen. Ga van je eigen oren uit en laat je niet onzeker maken.
Beide componenten met elkaar verbinden?, volgens mij zitten er toch kabels bij. Al die verhalen over dure interlinks?, ga eerst eens luisteren en zoals ik al zei ga van je eigen oren uit en laat je niet beinvloeden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.


thepioneer

Ik gebruik inmitatie kabels van siltech. Deze bevallen erg goed en zijn qua budget erg vriendelijk. Ik heb 4j setjes om alles aan te sluiten
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550