IR verlengen

Gestart door nljvm, mei 18, 2010, 12:16:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nljvm

Weet iemand of er een mogelijkheid is om de IR van de Marantz NR1501 te verlengen?

Ik heb het geprobeerd door de Invisible control van Marmitek op het display te plakken waar ongeveer het IR oogje zit. Dit werkte helaas niet.
Nu las ik dat andere Marantz receivers beschikken over een "flash in"/"ir in", die kan dan met een jack - jack kabeltje aangesloten worden op de invisible control van marmitek en zou moeten werken.
Echter heeft de NR1501 niet een dergelijke aansluiting.
Wel beschikt deze over een remote control in/out aansluiting. Hier zou ik dan een Tulp Male -> jack kabel voor nodig hebben (??), maar volgens mij bestaat dit niet?

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen doen? Andere opties zijn ook welkom  :-)

JohnWx

Citaat van: nljvm op mei 18, 2010, 12:16:04
Weet iemand of er een mogelijkheid is om de IR van de Marantz NR1501 te verlengen?

Ik heb het geprobeerd door de Invisible control van Marmitek op het display te plakken waar ongeveer het IR oogje zit. Dit werkte helaas niet.
Nu las ik dat andere Marantz receivers beschikken over een "flash in"/"ir in", die kan dan met een jack - jack kabeltje aangesloten worden op de invisible control van marmitek en zou moeten werken.
Echter heeft de NR1501 niet een dergelijke aansluiting.
Wel beschikt deze over een remote control in/out aansluiting. Hier zou ik dan een Tulp Male -> jack kabel voor nodig hebben (??), maar volgens mij bestaat dit niet?

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen doen? Andere opties zijn ook welkom  :-)

dacht ook aan marmitek en dat werkte altijd prima voor de klanten

maar dat was de powermid




http://www.cpu-service.nl/shop/product_info.php/products_id/6842
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

nljvm

Bedankt voor je antwoord.

Ik vraag me alleen af in hoeverre dit anders werkt dan de invisble control van marmitek.
De powermid werkt volgens mij met RF, maar zo te zien brengt ook dit geen mogelijkheid tot het aansluiten op de NR1501?
M.a.w hoe gaat mijn Marantz receiver de signalen van de Powermid ontvangen?

JohnWx

Citaat van: nljvm op mei 18, 2010, 14:20:39
Bedankt voor je antwoord.

Ik vraag me alleen af in hoeverre dit anders werkt dan de invisble control van marmitek.
De powermid werkt volgens mij met RF, maar zo te zien brengt ook dit geen mogelijkheid tot het aansluiten op de NR1501?
M.a.w hoe gaat mijn Marantz receiver de signalen van de Powermid ontvangen?


Je moet hem wel in de buurt van de Marantz zetten de ontvanger en de verzender ergens in de kamer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Stadium III

Er is wel een orginele marantz IR verlenger maar welk type dat is en de aansluiting durf ik niet te zeggen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Stadium III op mei 18, 2010, 19:52:54
Er is wel een orginele marantz IR verlenger maar welk type dat is en de aansluiting durf ik niet te zeggen

IR 92 of zoiets
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Stadium III

Mooi dat ze er iig zijn dan !

Meschien dat het hiermee wel wil vlotten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

nljvm

Het is inmiddels gelukt met een soort powermid xl, alleen dan van een ander merk. de powermid had de winkel even niet. Dat ding kan alleen voor zover ik weet maar 1 apparaat aansturen. Heb dus alsnog mijn marmitek invisible control nodig gehad om mijn bluray speler ook te verlengen. Anyways het werkt. Bedankt voor jullie hulp  notworthy