Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik wil mijn ervaring met de UD 8004 graag kwijt, tevens heb ik een aantal vragen.
Ik heb in december 2009 een UD 8004 aangeschaft. Op basis van recenties heb de keuze op dit apparaat laten vallen, vooral omdat het audiogedeelte een zeer goede recensie kreeg.
Maar ik heb ook een aantal vragen die mijn doen twijfelen of ik wel de juiste speler heb gekocht.
Als ik deze speler mp3 cd of dvd mp3 laat afspelen geeft hij tussen trackovergangen willekeurig een click.
Ook een aantal van mijn DVD's blijven hangen bij de overgang naar de tweede laag. Hij maakt ook wel veel lawaai tijdens het afspelen van cd's (hinderlijk tijdens zachte muziekpassages). Mijn oude speler speelt alle mp3 cd's af zonder clicks.
Ik heb hierover contact gehad met Marantz, mijn apparaat is al twee opgestuurd, eerst naar Audio Service, en daarna naar Marantz zelf. De techneuten van Marantz hebben deze fouten ook bevestigd, maar zij stellen dat zij het probleem met de willekeurige clicks op een de mp3 CD c.q. DVD niet gaan oplossen teveel onbekende factoren bij het maken en branden van deze media. Het tweede probleem het blijven hangen bij de laagovergang op een DVD, zit in de software, hier wordt nu aan gewerkt.
Mijn vraag is hebben julie, die ook een UD 8004 dit probleem ook? Hoe kan ik de problemen met mp3 oplossen?
Ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest over Marantz apparatuur, maar dit apparaat is voor mij de miskoop van het jaar.
Mij set bestaat uit de volgende componenten:
Marantz: Denon: Speakers:
PM-14MK II DRS 810 Rogers Monitors
ST 6003
DV 8300 Thorens:
UD 8004 TD 318