Reparatie / Modificatie voor PM6010SE/cd6000OSE

Gestart door RNI_9285, april 28, 2010, 21:02:29

Vorige topic - Volgende topic

RNI_9285

Geachte Forumleden,

Mijn PM6010OSE heeft de volgende problemen. Bij het afspelen van voornamelijk cd, stoort het geluid op de kanalen (kraken). Het bewegen van de selector knop lost dit probleem tijdelijk op. Op de Phono werkt alleen de rechter kanaal constant. Door de linker cinch te bewegen, wordt ook het linker kanaal tijdelijk even "wakker". Het is even spelen om beide kanalen tegelijk te doen werken.
Alle overige kanalen werken wel naar behoren, zoals Tape, Tuner, Aux.

Bij mijn cd6000OSE, heb ik op de achter uitgang geen linker kanaal. Bij het bewegen of opnieuw bevestigen van de interlink aan de speler doet deze het wel. Dit ligt puur aan de uitgang van de cd. Is dit een slecht contact of is er iets los in de print?

Welke reparateur of persoon kan deze apparaten nakijken? En wie kan zeggen waar de problemen vandaan komen?

Alvast mijn dank voor de reactie(s)

Maurice

Tja, wat het kan zijn geen idee, maar zeker goed om daar een deskundig persoon naar te laten kijken!
Lijkt mij iets van losse contacten.

Je hebt Audioservice in Elst (officële Marantz reparateur), maar op dit forum is bijv. ook HAL9000 actief op reparatiegebied.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

slechte en nog een slechte bindingen.
Wat dat soms wel soms niet problemen betreft is dat idd losse contacten.
Even bij de eindversterker nalopen op slechte plekken, en daar ook een koel modificatie toepassen.

Ik heb al eens een 6000 reeks versterker gehad, Ding was niet geweldig. Terwijl! deze wel een koper chassi had en ringkern transformator van koper.    Al dat koper en nog defect  :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

deze had ik destijds:

Veel printbanen, ook werd deze op sommige plekken belachelijk warm waardoor de 220uF en 100uF elko's defect van gingen. (elna) De twee voedings elko's van 12,000uF stonden bol  :|
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!