Marantz SR6004 - software update lost HDMI probleem niet op.

Gestart door Paultje1966, januari 31, 2010, 18:34:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Citaat van: UPP op april 23, 2010, 14:52:27
Ik ben op zoek naar firmware updates van de SR6004, maar kan deze nergens vinden? Of zijn die er nog niet? Topicstarter heeft het over 'software update laten uitvoeren'. Kan je dat ding dan niet zelf updaten??

Naar mijn weten moeten de recievers weg naar audioservice in elst voor een update
De mijne is er wel voor weg geweest (7002)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

UPP

#16
Citaat van: Stadium III op april 23, 2010, 17:01:02
Naar mijn weten moeten de recievers weg naar audioservice in elst voor een update
De mijne is er wel voor weg geweest (7002)
Dat zal effe lekker zijn frusty Er kan toch een USB stick in... ik zal Marantz effe emailen.

EDIT: heb ze een mail gestuurd. Zal waarschijnlijk pas volgende week worden eer ik antwoord krijg. krijg Audioservice niet meer aan de lijn. Maandag effe opnieuw bellen.... *zucht* ik haaaaat weekenden clown1

sattie

Voor update's moeten ze idd naar audioservice.
Heb je specifieke klachten dan ?
Laatst was ik bij iemand en die had ook iets raar, achteraf bleek de oplossing om de blu-ray op een vaste resolutie te zetten ipv auto.
Toen waren alle problemen weg.

Vlearmoes

Citaat van: sattie op april 23, 2010, 19:39:30
Voor update's moeten ze idd naar audioservice.
Heb je specifieke klachten dan ?
Laatst was ik bij iemand en die had ook iets raar, achteraf bleek de oplossing om de blu-ray op een vaste resolutie te zetten ipv auto.
Toen waren alle problemen weg.



Goeie tip  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

UPP

Nee hoor ik heb (nog) geen problemen ondervonden, maar ik heb graag altijd alles up to date. Misschien kan je dan nieuwe dingen doen of lopen oude dingen beter/soepeler. Daar zijn immers updates voor.
Maar wat achterlijk dat je dan je receiver moet opsturen. Daar begin ik dus echt niet aan. Als ik dat vooraf had geweten dan had ik mooi geen Marantz gekocht. Iedere klojo kan toch tegenwoordig z'n TV, BD speler of wat dan ook updaten via ethernet of USB. Waarom moet dat dan weer anders bij Marantz? Willen ze zo op je verdienen of is alles gratis? En wie vergoed dan de verzendkosten? Ik vind het allemaal maar een beetje vreemd :zzz: Maar dat zal ik ook wel duidelijk maken bij Marantz. Misschien als genoeg mensen klagen dat ze het ooit nog eens als de rest van de wereld gaan doen en gewoon updates op hun website gaan zetten, want je maakt mij niet wijs dat je daar een opleiding voor heb moeten volgen clown1

(vergeef me m'n taalgebruik, maar dit zijn echt van die dingen waar ik met m'n verstand niet bij kan)

UPP

Ik heb een UPC digitale Philips box. Nu had ik tot vandaag vanaf de UPC box naar m'n TV een HDMI kabel lopen en van de TV naar de SR6004 gewone (rood/witte) tulpstekkers voor het geluid.
Nu zat ik net Eurosport te kijken en zette het nederlandse commentaar op engels waarbij vermeld stond DD 5.1. Nu gaf mijn SR6004 geen DD aan, maar dat is logisch omdat het analoog aangesloten was. Vervolgens heb ik een HDMI kabel van de UPC box naar de SR6004 gelegd en een HDMI van de SR6004 naar de FULL HD LCD TV. Kortom; beeld en geluid gaan via de SR6004. Alleen, de SR6004 geeft nog steeds geen DD aan in het schermpje, maar gewoon stereo?? Heeft dit iets met dat handshake gebeuren te maken?? En wat is de beste manier van aansluiten of voor-/nadelen van mijn 1e manier en 2e manier?

Stadium III

Als je beeld en geluid hebt is de handshake gebeurt
Je moet op de remote van de philips ontvanger het andere geluid dus 5.1 selecteren
Ik heb hier op de Humax ingesteld dat hij als het kan altijd het DD geluid moet pakken ipc PCM
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

UPP

Citaat van: Stadium III op april 25, 2010, 14:40:31
Als je beeld en geluid hebt is de handshake gebeurt
Ik heb beeld en geluid inderdaad.

CiteerJe moet op de remote van de philips ontvanger het andere geluid dus 5.1 selecteren
Ik heb hier op de Humax ingesteld dat hij als het kan altijd het DD geluid moet pakken ipc PCM
Wat bedoel je met selecteren? Ik kan kiezen tussen 'Nederlandse' en 'Engelse DD 5.1' ondertiteling en klik dan op Engelse. Verder kan ik niks selecteren. Bij de instellingen van het apparaat kan ik ook niks vinden over audio enzo.

Vlearmoes

#23
Digibox met beeld naar tv  (HDMI)
in digibox geluid toewijzen aan optisch of coax naar SR



Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

De aansluiting is goed
Je moet alleen bij een progamma handmatig selecteren welk geluid je wilt hebben
Dit moest ik voorheen ook bij de samsung
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

UPP

Ik heb een HDMI naar de TV lopen (want ineens had ik geen beeld en geluid meer! haha :zzz: ) en een digi coaxiale kabel naar de SR6004. Nu brand het rode dolby lampje op de SR, maarrrr hij geeft nog wel 'stereo' aan? En er staat geen 'dolby surround' terwijl de tekst op de UPC kast aangeeft: 'engels DD 5.1'... dat is toch surround? Ik begrijp het niet?

UPP

Citaat van: Paultje1966 op januari 31, 2010, 18:34:28
Hi,

Ik heb vrijdag een software upgrade laten uitvoeren op mijn SR6004.

Wat voor software update was dat?

Marantz zegt het volgende tegen mij:

Beste Patrick,

Bedankt voor je reactie via onze website. Er zijn nog geen firmware upgrades voor je SR6004 beschikbaar. Mocht er een upgrade beschikbaar zijn dan zal dit zeker vermeld worden op onze Marantz website.

Met vriendelijke groet,

Paul Haex
Product Manager Benelux
D&M Europe B.V.

Vlearmoes

Neem even contact op met Elst   zij weten precies of je een upgrade nodig hebt

deze kan software matig zijn maar ook hardware matig zoals bij de SR8002

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

UPP

#28
Gebeld met Audio Service te Elst. Super te woord gestaan en van alles uitgelegd gekregen.
Er zijn wel een paar kleine updates/aanpassingen, maar die adviseren ze alleen uit te voeren als je ook daadwerkelijk ergens problemen mee hebt. Dat handshake probleem met de UPC doos ligt echt aan het UPC kastje. Hij gaf nog een voorbeeld met een klant die hij laatst had met Ziggo die ook dit probleem had. Humax kastje erop gezet en toen werkte wel alles perfect. UPC kan dus wel zeggen dat het aan je receiver ligt, maar dit is dus grote nonsense. Verder alsie voor een update weggaat dan ben je 'em 1 รก 2 weken kwijt. Dit is vervelend natuurlijk, maar Marantz heeft hiervoor gekozen om problemen met klanten te voorkomen mocht er iets fout gaan tijdens het updaten. Dan krijg je zo'n ja/nee garantie getouwtrek. Sja, updaten zou je gewoon zelf moeten kunnen doen natuurlijk, maar volgens hem was dit voor de SR6004 niet effe een kwestie van USB erin en gaan met die banaan. Dan begrijp ik het wel, maar blijf het toch vreemd vinden dat het bij andere merken wel binnen 30 seconden gepiept kan zijn met een ethernetaansluiting of een USB stickie met de update erop.