Televisie icm SR5004

Gestart door Joepke, april 02, 2010, 08:45:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joepke

Hallo,

na 20 jaar!!! Weer eens nieuwe audio apparatuur gekocht. Keuze viel op SR5004 en een Marantz blue ray.
Blue-ray heb ik aan het spelen gekregen, radio doet het ook, kan dvd's en CD's afspelen.  hello

Wat ik maar niet voor elkaar krijg is het geluid van mijn televisie over de HT set te krijgen.
Heb aan diverse instellingen zitten klooien (in mijn geval kun je dat niet anders omschrijven geloof me).  :?

Televisie (sony Bravia) zit met HDMI-in aan de HDMI-out van de receiver. Wat ik ook probeer, niets lukt. Heeft me al drie avonden gekost zoek daarom nu mijn toevlucht tot mensen die er verstand van hebbebn: jullie dus!

Groet Joepke


Stadium III

Het geluid van je TV kun je het beste analoog naar de reciever toebrengen
Dus rood en wit uitvoeren en klaar ben je !

Verder is de HDMI out op de reciever de uitvoer naar de TV toe
Verder zijn de HDMI inputs op de reciever bedoeld voor blu ray spelers dvd end

Heb je verder digitale of HD tv ? of gewoon ouderwets analoog  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Joepke

Hoi,

dank voor de snelle reactie.
Heb nog analoge televisie. Zit er dan verschil mbt aansluiten?
Daarbij: hoe moet ik de instelling op de receiver via het menu instellen?
Zit nu niet thuis dus kan niet goed uitleggen. Maar er is een instellingen scherm met termen/kolommen als:

Analoog / HDMI / Digitaal en nog een kolom
Ik heb alles op - staan, behalve de laatste kolom die staat op "last".

Groeten Joepke

Stadium III

Je gaat dus met 2 L&R vanuit de tv naar de reciever analoog in

Dan kun je eventueel via de reciever het beeld op tv zetten zodat je daar alle instellingen goed kunt zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Joepke

Hoi Stadium,

help!
Ik begrijp er echt niets van. Ben een paar dagen weg geweest vandaar nu pas reactie. Net thuis en hoopte nu eea aan te kunnen sluiten. Niet dus.
Ik heb mijn Surround speakers met 1 kabel aangesloten via "pre out" en dan de SW aansluiting.
Kabel antenne van de radio is aangesloten.
Blue ray zit op HDMI "in 1"
Instellingen bij input set up:
function:Blue ray
Mode : auto
Digital: -
HDMI: 1
Comp : 1
Video: last.

So far so good geloof ik. Alles doet het (radio en blue ray)


Televisie zit via HDMI in op televisie en op HDMI out van de reciever.

Instellingen staan op:
Function: tv
Mode : auto
Digital : -
HDMI : -
Comp: -
Video : last


Daarbij nu een rode en witte tulp op "TV" van de reciever. Nog geen geluid over het surround systeem en geen beeld van de televisie over de receiver.

wat doe ik fout?????



Groet Joepke






Stadium III

Joepke is weer geholpen

Koste me wel een rood oor van de telefoon aanduwen en een 30 min uitzoeken hoe en wat ! :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cadfael

Ik moest zeggen dat ik ook schrok van het instelscherm met die hele matrix.
Maar na even rustig worden en nadenken kwam ik er wel uit.
zelfs de dvd gerenamed naar PS3 en de vcr naar Wii en dat komt ook mooi op het display nu.  :-)

Ik heb mijn tv via digital out op de digital in van de receiver aangesloten en dat werkt prima.

Waarom is het beter om tv geluid via analoge (R+L) dan via digitale coax aan te sluiten op je versterker???
via digitaal zou je toch wel dolby etc moeten kunnen doorgeven, en dat kan toch niet via analoog?


SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Joepke

Ha,

ja hoor. Volledig geholpen. Nogmaals dank aan Stadium III. Heb nu (bijna) alles ingebouwd en opgehangen. Was in begin niet heel happy. Nu alle speakers hangen gaat het wel.
Wil nog wel met meegeleverde microfoon metingen voor speakers verrichten.

Greetz Joepke