nieuw loopwerk in CD 14.... pffffffffffffffff

Gestart door bonbon, april 15, 2010, 14:30:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bonbon

 gisteravond en vanochtend een nieuw loopwerk aangebracht in mijn CD14. Ik had er een besteld omdat ze erg goedkoop zijn ( 27 euro) en dacht dat na 13 jaar trouwe dienst hij wel met pensioen mocht.

Normaal zou ik er nooit aan beginen zelf maar gesterkt door mijn ervaring bij de tent;lab workshop toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken.

Als ik echte geweten had wat voor een klus het was, was ik er tocch niet aan begonnen,
Vooral het losmaken en weer vastmaken van de rubber ophanging was een heel vervelend werkje .

Ook het loshalen va de oude soldeer was niet leuk omdat de draadjes oo nog in een soort knoop zaten, maar goed , toch wel trots dat ik een werkend nieuw loopwerk heb!!


HB
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

JohnWx

Citaat van: bonbon op april 15, 2010, 14:30:23
gisteravond en vanochtend een nieuw loopwerk aangebracht in mijn CD14. Ik had er een besteld omdat ze erg goedkoop zijn ( 27 euro) en dacht dat na 13 jaar trouwe dienst hij wel met pensioen mocht.

Normaal zou ik er nooit aan beginen zelf maar gesterkt door mijn ervaring bij de tent;lab workshop toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken.

Als ik echte geweten had wat voor een klus het was, was ik er tocch niet aan begonnen,
Vooral het losmaken en weer vastmaken van de rubber ophanging was een heel vervelend werkje .

Ook het loshalen va de oude soldeer was niet leuk omdat de draadjes oo nog in een soort knoop zaten, maar goed , toch wel trots dat ik een werkend nieuw loopwerk heb!!


HB


Top  notworthy


werk jij op projekt basis of uurloon ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: bonbon op april 15, 2010, 14:30:23
gisteravond en vanochtend een nieuw loopwerk aangebracht in mijn CD14. Ik had er een besteld omdat ze erg goedkoop zijn ( 27 euro) en dacht dat na 13 jaar trouwe dienst hij wel met pensioen mocht.

Normaal zou ik er nooit aan beginen zelf maar gesterkt door mijn ervaring bij de tent;lab workshop toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken.

Als ik echte geweten had wat voor een klus het was, was ik er tocch niet aan begonnen,
Vooral het losmaken en weer vastmaken van de rubber ophanging was een heel vervelend werkje .

Ook het loshalen va de oude soldeer was niet leuk omdat de draadjes oo nog in een soort knoop zaten, maar goed , toch wel trots dat ik een werkend nieuw loopwerk heb!!


HB

Netjes bonbon notworthy

Toevallig nog foto's gemaakt? Zou mooi zijn om hier eea te kunnen bekijken.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RonaldW

Knap bonbon;
Een mens kan meer als hij denkt ik heb ook het nodige zelf gedaan wat nieuw voor me was en geloof me;
pas na een tijdje volet dat lekkerrrrrrrrr
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

kdt

Goed man dat je het aandurfde om te doen.
Kun je ook verschil horen in geluidskwaliteit?
Trouwens, niet duur zo'n loopwerk, waar gekocht?
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Dennis E36

Citaat van: kdt op april 15, 2010, 17:19:32
Goed man dat je het aandurfde om te doen.
Kun je ook verschil horen in geluidskwaliteit?
Trouwens, niet duur zo'n loopwerk, waar gekocht?

Staan gewoon op MP. Ze zijn nieuw.....
Ze worden wel steeds duurder, teminste ik heb in Elst een maandje of wat geleden geinformeerd voor de
CD14 van mijn vader....loopwerk zelf kostte ineens over de € 100,-- inc. BTW

Mijn CD14 is half 2009 gerepareerd in Elst. Dit was in opdracht van Hobo hifi, waar ik de speler gekocht heb.
Kosten incl. manuren etc....€110,-

Schijnen steeds moeilijker verkrijgbaar te zijn....volgens medewerker in Elst...
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

bonbon

Citaat van: kdt op april 15, 2010, 17:19:32
Goed man dat je het aandurfde om te doen.
Kun je ook verschil horen in geluidskwaliteit?
Trouwens, niet duur zo'n loopwerk, waar gekocht?

is altijd moeilijk te beoordelen omdat er tijd tussen zit.
Ik heb wel het gevoel dat hij de cd's sneller inleest en het geluid is bijzonder helder ( voor mijn gevoel helderder)

De oude lens moet toch wel aanslag hebben gehad na 13 jaar en je kunt alleen de bovenlens schoon maken.....

als je op MP vam1202 intoetst krijg je de anbieder..... voor dat bedrag kun je er allicht 1 hebben liggen just in case.....

het enige wat ik minder vind dan bij het originele CDM12.1 is de cd houder.... als ik bij de CDm de cd er op leg zit ie muurvast. bij de VAM is er ( welliswaar) minimale speling mar toch.  ZO dom, want dat was wel heel simpel geweest om anders te maken.

ik heb wat fototjes gemaakt  ( meer voor mezelf  om te kunnen nakijken hoe het ook al weer zat voor het geval ik de draad zou kwijt raken..)
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

cheese

zo petje af man...............top....zou ik niet durven bij mijn cd 14.


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

ll0ll

Goed werk, en nog bedankt voor de mooie foto's!!  notworthy
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen