eindversterker volume?

Gestart door bencher, april 30, 2010, 22:49:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bencher

Moet je de volume op de eindversterker zo hoog mogelijk draaien en een dragelijke volume regelen op je voorversterker?  HLP

lo

Zit er een volumeregeling op je eindversterker?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bencher

twee knoppen left en right gain.

lo

welke eindversterker heb je?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bencher


lo

Die ken ik niet en ik weet ook niet waar de gain knoppen voor dienen, los van het feit dat ze inderdaad een verhoging of verlaging in volume teweeg zullen brengen. Misschien zijn ze aanwezig om het nivo van aangesloten aparaten aan te passen, verhogen of verlagen. Maar er zijn er hier een aantal die ongetwijfeld meer hierover kunnen vertelllen. Even wachten en dan komt dat goed. :wink:
PS je hebt toevallig niet de handleiding erbij :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

kdt

Meestal op een eindversterker is het een ingangsregeling en geen uitgangsvolume regeling.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

bencher

Dan moet ik ernog bij zeggen dat mijn speakers aan de 170-dc zitten en de volume met de pc regel. Zoek dus naar de optimale stand van left en right gain.

bencher

Citaat van: lo op april 30, 2010, 23:20:37

PS je hebt toevallig niet de handleiding erbij :-D

groet,

lo

Nee, geen handleiding helaas :)

lo

Citaat van: bencher op april 30, 2010, 23:33:25
Dan moet ik ernog bij zeggen dat mijn speakers aan de 170-dc zitten en de volume met de pc regel. Zoek dus naar de optimale stand van left en right gain.

Left en right is toch gewoon voor je linker en rechter kanaal / speaker. Staan er getallen bij? Als dat zo is allebei hetzelfde en gewoon uitproberen. Zoals Kdt al zei een ingangsregeling.

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bencher

ok, ik had wel eens gelezen dat mijn speakers moeilijk aan te drijven zijn en daarom een krachtige versterker nodig hebben. Met Gain heeft dat dus niets te maken.

HiFi gek

Ik heb zelf ook een Model 170DC .

De beide potmeters waar het om gaat , daar regel je inderdaad het volume mee .
Zet beide potmeters maximaal open en met de voorversterker regel je uiteindelijk het volume .

Mocht er een kanaal onverhoopt niet gelijk zijn aan het andere kanaal van de 170DC dan kun je dat mooi gelijk regelen t.o.v. elkaar met 1 van de potmeters .



Groeten  EDWIN  B

bencher

Thanks for the replies. Mijn 3250b viel steeds uit dus ik had hem zeker een half jaar niet aangesloten, maar de bron direct op de marantz 170 dc aangesloten. Gisteren de 3250b weer op de eindversterker aangesloten en tot nu toe die het weer prima. Het geluid is volgens bij beter met een voorversterker in mijn beleving. Dus mocht de voorversterker weer uitvallen laat ik hem zeker maken    HB