BD7004 cd's afspelen gewoon via HDMI of toch Analoog?

Gestart door Enzo, maart 26, 2010, 16:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enzo

Hallo,
Ik ik ben nieuw op het forum. Na lang alle topics doorgespit te hebben toch geen antwoord gevonden op mijn vraag. Mijn set (sr5003 i.c.m. BD7004) heeft de mogelijkheid naast HDMI tevens een 2ch analoge verbinding te maken. Voordat ik investeer in een goede interlink wil ik weten of dit een verbetering van kwaliteit gaat opleveren voor het luisteren van cd's.

Iemand hier ervaring mee?

Bedankt voor het reageren.

thepioneer

Welkom op het forum.

Ik heb eigenlijk geen idee of het voor jou een verbetering op levert. Muziek is altijd een moeilijk medium om uitspraken over te doen omdat een ieder iets anders ervaart.

Heb je toevallig geen vrienden die een goede interlink gebruiken in hun set? Want dan kon je mooi gaan testen. Overigens zit er wel verschil in de kabels en is het dus ook de vraag wat jij beter vindt klinken en wat niet.

Wat zijn je verwachtingen in verband met het analogg aansluiten? Wil je meer hoog of juist voller geluid enz.....


Groeten ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin

neem gewoon eens een simpele tulp, luister zelf naar de eventuele verschillen.
zijn ze voor jou groot, -en groot genoeg om een vermogen in een 'miscchien' beter klinkende kabel te investeren.
helemaal goed.

lekker luisteren dus...
naar muziek, niet naar kabels...  :wink:

Perfect_audio

Citaat van: marvin op maart 27, 2010, 02:02:45
neem gewoon eens een simpele tulp, luister zelf naar de eventuele verschillen.
zijn ze voor jou groot, -en groot genoeg om een vermogen in een 'miscchien' beter klinkende kabel te investeren.
helemaal goed.

lekker luisteren dus...
naar muziek, niet naar kabels...  :wink:

Zo is dat, luisteren en genieten van de muziek.
Je hebt twee goede apparaten en dat is voldoende. Hardwarematig zijn ze beide in staat uitstekend het signaal te decoderen en analoog te maken. Ik geef je op een briefje (bij deze) dat het geen verschil zal maken in de muziekbeleving welke aansluiting je ook gebruikt.
De stereouitgang op de BD zou je kunnen gebruiken voor een koptelefoonversterker.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.