De plaatsing van een sub lijkt redelijk onbeperkt of anders gezegd: je kunt de sub makkelijk plaatsen.....
Maar nu: m'n sub (REL Strata III) staat nu aan de buitenkant, rechts van de rechter front, in een hoek. Er is absoluut niks mis met het geluid en/of de lage tonen. Echter, bij muziek (en dvd) wanneer ik in de eetkamer sta
("rode" vierkant), lijkt alsof de sub meer geeft dan wanneer ik bij ons op de bank zit
("gele" rechthoek). Bij BR is het anders: op de bank is er een mega-sub aan de gang en in de eetkamer eigenlijk ook.....
Of is dit gewoon het verschil tussen de krachtigere weergave van een BR-disc en het "bescheidene" van een dvd? Overigens: wanneer ik op de bank zit te luisteren/kijken naar een cd of een dvd dan geniet ik intens. Idem met BR.
Is dat de plaats van de sub, die dat doet? Ikzelf zat te denken om de sub te verplaatsen naar de linkerkant van het audiogedeelte....dus links van de linker front. Zodat het laag meer de woonkamer vult i.p.v. de ruimte heeft om weg te gaan naar de eetkamer.....
Het enige wat me opvalt, is de wat duidelijkere weergave van de lage tonen wanneer ik in de eetkamer sta en tegelijkertijd er helemaal niks mis is met de lage tonen tijdens een dvd of cd wanneer we op de bank zitten....
PS: excuus voor de wat amateuristische weergave.....dit heb ik voordat ons huis werd opgeleverd 5 jaar geleden, snel op een avond met Powerpoint in elkaar geknutseld en zojuist de audio e.d. erbij gezet.