Probleem Rel Quake II

Gestart door JW, januari 24, 2010, 23:50:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JW

Ik heb de subw aangesloten op high en low level. Nu is het zo wanneer ik de fase schakelaar op 2 of 4 zet ik een bromtoon te horen krijg als ik het volume van de low-level omhoog schroef.
De bastonen komen ook door, maar zo gauw ik alles uitschakel blijft de bromtoon aanwezig.

Het is ook zo dat wanneer de kabel van de low niet in de versterker zit er dan ook een bromtoon geproduceerd wordt.
Heb zelf al wat dingen geprobeert en kwam erachter dat wanneer ik de kabel van de high eruit haal de bromtoon verdwijnt.

Wat kan hier het probleem zijn?


Stadium III

De brom krijg je idd via de high level
Het kan zijn dat je een 50 hz lus op pakt dus mijn advies is om de antenne/coaxkabel eruit te halen
Verder zet je de sub op stroom en gebruik je alleen de high level kabel die erbij zit
DE KABEL MOET BIJ DE LUIDPREKERS ZITTEN !!!!!
Dan ga je eens kijken als je meer kabels erbij prikt wat er gebeurt dus ff afkijken en proberen

Ik heb het zelfs gehad dat mijn vorige speakers niet goed magnetisch afgeschermd waren en dat hij daarop moeilijk deedt
Heb ook wel eens meegemaakt dat een anders stopcontackt wonderen kan doen

Dus ff proberen en dan zul je er wel uitkomen

Zolang de sub niet bromt als er stroom alleen opstaan is er niks aan de hand
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JW

Ik heb de laatste weken alleen de high level aangesloten gehad, zonder problemen.

Het is begonnen toen ik de low level aansloot(al dan niet op de versterker aangesloten). Ligt het dan mss aan de low level kabel dat die een signaal oppikt, aangezien dat alleen met de high level aangesloten er geen probleem was.

Dit even voor mijn eigen zekerheid. De rest wat je aangeeft ga ik proberen.

Stadium III

Het zou idd aan de low level kabel kunnen liggen
Andere proberen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JW

Heb gisteravond nog even een nieuwe kabel gehaald en aangesloten. Eerst alleen in de subwoofer, dit ging goed. Toen in de versterker(pre-amp) en daar was die bromtoon weer, maar wel beduidend minder. Dus ergens bij de versterker pikt hij kennelijk iets op.

Dit ga ik vanavond eens testen. Alle kabels uit de versterker, sub aansluiten(hopelijk geen bromtoon) en dan de kabels 1 voor 1 weer aansluiten.

Dank je voor je hulp alvast StadiumIII.

Stadium III

Dan heb je ergens via de pre out een spaningkje !
Maar goed probeer alles maar eens en dan geluk hebben  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JW

StadiumIII, ik heb geluk :-D. Heb het probleem gevonden.

Hoefde hiervoor gelukkig niet alle bekabeling eruit te gooien  :-).
Het is toch de kabel van de High-level die een signaal oppikt. Deze ligt nl. naast de internetkabels naar de router en modem en de adaptors van beide.
Heb de High-level kabel uit de buurt gelegt en weg was de bromtoon.(kan het zo simpel zijn?)

Van het weekend maar eens even opnieuw alle kabels fatsoenlijk leggen zonder dat er weer iets gaat storen. Dat wordt weer de kruipruimte in :-( , maar voor een goed doel.

Bedankt voor je hulp.

Dan nog toch nog even een korte vraag. :wink:
Ik moet de speaker x-over op 80Hz zetten? Deze kan ik nl. zetten op "Full Range" of regelbaar in stappen van 5Hz van 40Hz t/m 225Hz.

Stadium III

Kijk toch een mooie 50 hz lus via de high !

Maar goed je zet als je de subwoofer via high en low level gebruikt op stand 2 of 4

de crossover in de reciever voor low zet je op 80 hz
de crossover van de rel zet je tegen je speakerafval aan hierbij moet de front op full range staan

Zo moet het helemaal goed komen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JW

Kabeltjes weer getrokken en geen problemen meer. :lol:

Alleen zit ik toch nog met het afstellen. HLP
Hoe je het hebt beschreven is duidelijk, maar vlgs mij gaat dit niet lukken op de NR1501 om high en low tegelijk te laten spelen.

De 1501 heeft geen keus vwb speakers large of small, of een basinstelling mix/both.

Het enige wat ik kan instellen is de subwoofer op "normaal" dan de bas alleen via de subw. of  "subw plus+" dan de bas via de subw en de fronts. Heeft hier wss niks mee te maken.

Wil ik de Low afstellen zet ik x-over van de fronts op 80Hz, subw afstellen, prima.
Dan komt het, wil ik de High afstellen moet ik de fronts weer naar "full range" zetten.

Zo heb ik de subw toch alleen weer via de High.
Ik kan dus alleen maar de crossover van de fronts instellen.

Sorry voor de vragen, maar snap ik het nu niet :?