sr5003 hdmi aansluitingen

Gestart door mathijs de Vries, augustus 06, 2009, 23:34:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mathijs de Vries

Beste,

Wie kan mij advies geven over het aansluiten van mijn mac op de sr5003??

Ik heb het geprobeerd met een vga naar hdmi kabel en die direct op 1 van de 3 hdmi ingangen. Helaas krijg ik geen beeld en geen geluid.

HELP!! Ik kom er niet uit met ge handleiding en het menu. Wie weet welke instellingen ik moet gebruiken.

mvg mathijs  notworthy

Vlearmoes

Vga naar HDMI ???    kan dat ??

hopelijk kan 1 van de anderen je helpen
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Lapti

Ik heb gehoord dat dvi-naar-hdmi geen probleem zou zijn en dat er zelfs kabeltjes bestaan die dvi-hdmi zijn


pin me er niet op vast, maar google is your friend :D
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Stadium III

VGA is volgens mijn nog analoog

DVI/HDMI is digitaal en dat moet wel lukken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

VGA naar HDMI kan, MAAR niet met zomaar een kabel. Je het daarvoor een converter nodig. Zoals reeds aangegeven moet het analoge signaal omgezet worden naar een digitaal signaal. Je kan ook VGA naar DVI omzetten, envan DVI kan je wel met een kabel naar HDMI.

Let op deze converters kosten snel 100€ en meer

Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

sjobbels

@ mathijs de Vries : Ik neem aan dat nu gelukt is met de Mac mini.... zou je mij ook kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt? Of misschien iemand anders.

Enige nadeel misschien is dat net als de mac mini, mijn Philips HD-ready tv alleen maar een DVI ingang heeft.
Is het dan misschien slimmer om de mac mini alleen via een optisch toslink aan de sr-5003 te koppelen?
Of kan ik het beste 2 dvi-hdmi kabels erbij aanschaffen (dus van Mac mini --> dvi-hdmi kabel --> SR-5003 --> hdmi-dvi kabel --> TV.

thanks

mathijs de Vries

Beste Sjobbels,

Mac mini dvi>hdmi kabel direct op hd ready televisie aangesloten. Werkt perfect, 720p beeld. Geluid via optische kabel op av aangesloten. Mac mini moet je wel instellen dat deze geluid digitaal doorstuurd.