marantz pm 17.

Gestart door huub1, januari 25, 2010, 17:14:32

Vorige topic - Volgende topic

huub1

wat is het verschil tussen de gewone pm17 en de pm17 mk 2.
graag wat reacties. huub.
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

mars

oi huub1,

Ten eerste, heet ik je van harte welkom op het leukste en gezelligste audioforum , wat via internet te bereiken is.

Ten tweede, wat betreft jouw vraag over de verschillen tussen de ''wat'' oudere pm17 en de ''wat'' nieuwere pm17 versterkers .

Ik heb zelf een oudere pm-17 in bezit gehad , en ik weet wel dat de  grote speaker terminals bij de eerdere modellen later zijn vervangen , door modellen van het merk WBT.

Tot mijn schaamte , weet ik eigenlijk ook niet bar veel over deze versterkers behalve dat ik ze vaak heb gehoord (pm-17. pm-16, pm14)

Maar er zijn vast wel forum leden die jouw vraag kunnen beantwoorden.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

heb ze beiden gehad:

verschillen zitten er vooral in het uiterlijk: volume en sourceknop zijn anders, andere indeling van sources (de pm-17 heeft aparte tape 1+2 ingangen) en de mkII heeft wbt luidsprekerpluggen. Intern zijn er volgens mij weinig veranderingen
Zoek de verschillen, foto's uit de oude stal:

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

huub1

nog wat meer vragen welke is de betere pm 17  of de pm 16. heb nu de 17 maar wil wel een upgrade. de 14 zit net iets boven mijn budget. huub.
velodyne dd10 sub.

MadVillain

mahansz

helemaal met madvillian eens! Alleen moet je wel weten dat je bij de pm16 géén sources via de AB kan bedienen, dus alleen volume..
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MadVillain

Kleine tegenvaller, maar dat valt in het niet als je de versterker 1 op 1 kan vergelijken!

mars

stupidoi

hoewel ik graag een ab heb , zou mij dit ook niet weerhouden om een 16 boven een 17 te verkiezen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

kdt

Hallo Huub1

de pm17 (zonder toevoegingen) is al een oudere versterker. Er zijn in de afgelopen jaren diverse verbeteringen geweest, waaronder de reeds gemelde WBT pluggen en de tape-ingangen. Belangrijker is echter de interne opbouw. Bij de latere uitvoeringen is bv de trafo verbeterd voor een betere stroomleverantie, is de interne bekabeling beter geworden. Ik zelf heb nu de pm17 mkII M uitvoering van 2006, de laatste uitvoering, die geschoold is op de KI versie van weleer. Ik ben er zeer tevreden over, het stereobeeld is enorm, de dynamiek en de plaatsing zijn erg goed. Ik denk dat je beter af bent met de pm 17 latere versie dan een oude pm 16. Dat geldt zeker voor de pm 14, dat is een pm 17 met 2 x zoveel vermogen.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

huub1

wat zou een redelijke prijs zijn voor een marantz pm 14 ki. is 8 jaar oudt. huub.
velodyne dd10 sub.

Dennis E36

Citaat van: huub1 op januari 26, 2010, 12:16:59
wat zou een redelijke prijs zijn voor een marantz pm 14 ki. is 8 jaar oudt. huub.

Ik schat zo tussen de € 1100 en € 1300.......

ps. ik heb nog een PM16 te koop voor veel minder :-D :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

huub1

bedankt voor het aanbod maar ik wil toch iets anders. of de pm14 mischien een pm 17 mk 2. tussen haakjes hoe oudt is de pm 16. huub.
velodyne dd10 sub.

MadVillain

Je zou je niet moeten laten afsChrikken ivm leeftijd. Want de pm16 is echt de moeite waard!

Dennis E36

Mijn PM 16 is volgens Hobo hifi uit 1998. Bouwjaar uit het serienummer zou 1996 moeten zijn.
Prima ding!

Volgens velen is de PM16 wel beter dan de PM17(incl. toevoegingen). Ik weet niet hoe de PM16 zich vehoud tov bijv. de PM17mkIII M. De PM14 is overigens weer de overtreffende trap
van de PM16. Het is en blijft smaak. De PM17 ziet er luxer uit en is naar mijn mening onopvallender door
zijn formaat.

P.S. Dit zeg ik niet omdat ik er 1 te koop heb!

Edit: Mocht je interesse hebben dan ben je welkom om te luisteren. Mijn PM16 heeft overigens wel een aanpassing: ik heb er een IEC connector in gemaakt, zodat je er een ander netsnoer aan kunt hangen.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

huub1

denis heb geen intresse. maar toch sucses met de verkoop. grt.huub.
velodyne dd10 sub.