Duson of Marantz?

Gestart door MO, januari 10, 2010, 21:09:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Wie is er bekent met Duson?

Ik weet dat het bedrijf niet meer bestaat en dat het Nederlands is...

Zelf heb ik een Marantz SA7001 met een PM7001.
Hoe staat mijn set tegenover een Duson C100, B100 en een CD100

Nu weet ik dat de Duson al zo'n 15 jaar oud is (toch?) maar wel een set uit een hoger sigment dan de Marantz volgens mij.
Wie heeft er advies en/of ervaring met Duson?
Is het de moeite waard om de Duson set aan te schaffen en mijn setje te verkopen?
(Ja, ja, wat een vraag op het Marantzforum...)

Alvast bedankt!
bla

JohnWx

#1
Citaat van: MO op januari 10, 2010, 21:09:54
Wie is er bekent met Duson?

Ik weet dat het bedrijf niet meer bestaat en dat het Nederlands is...

Zelf heb ik een Marantz SA7001 met een PM7001.
Hoe staat mijn set tegenover een Duson C100, B100 en een CD100

Nu weet ik dat de Duson al zo'n 15 jaar oud is (toch?) maar wel een set uit een hoger sigment dan de Marantz volgens mij.
Wie heeft er advies en/of ervaring met Duson?
Is het de moeite waard om de Duson set aan te schaffen en mijn setje te verkopen?
(Ja, ja, wat een vraag op het Marantzforum...)

Alvast bedankt!

Het was ooit frans dacht ik met Audio Analyse
Duson heeft het gekocht en is toen een tijdje met dezelfde stijl door gegaan
Qua klank vind ik het mooi en ook voor het oog alleen kwamen ze nog wel is op een technische dienst terecht ivm de schakelaars en bronkeuze knoppen

maar ach je moet het aanzetten en naar luisteren

Het is wel erg mooi

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vint@ge

Duson was vroeger Audio Analyse en idd afkomstig uit Frankrijk zoals JWX aangeeft. Pas later is het Nederlands geworden. Supergave vormgeving en speelt mooi samen met Elipson. Nadeel is de storingsgevoeligheid. Op het punt van betrouwbaarheid scoort Marantz beter. Maar ga vooral luisteren.

Zag overigens dat de Duson set C100, B100 en CD100 op MP gereserveerd staat.


Succes
PM-75
CD-72 SE mkII
ST-72L
Audiolab Axis
ScanSpeak ref monitor

MO

Iemand anders nog ervaringen met Duson?
Ga morgen kijken en alle input is welkom.

Bedankt!
bla

TurboMarco

#4
Citaat van: MO op januari 10, 2010, 21:09:54
Wie is er bekent met Duson?

Ik weet dat het bedrijf niet meer bestaat en dat het Nederlands is...


Duson ging voorheen onder de naam Audio Analyse ,dat het niet meer bestaat verbaast mij niets.

duur,niet geheel storingsvrij ,vreemde looks,en klinkt niets beter dan de meeste Marantzen  :angel:
edit: ik zie net de reakties van de anderen,ik was iets te vlug met reageren.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

viceadmiraal61

#5
heb in een ver verleden duson gehad ..zag er mooi uit maar veel storing op volume  knoppen kraak ect
vond het geluid ook wat koud tegen over de marantz spullen die ik toen ook had ..nu zijn de duson
app oud en er is geen fabrikant of importeur meer ..hoeveel risico loop je ..ik denk heel veel

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 12, 2010, 17:54:53
Duson ging voorheen onder de naam Audio Analyse ,dat het niet meer bestaat verbaast mij niets.

duur,niet geheel storingsvrij ,vreemde looks,en klinkt niets beter dan de meeste Marantzen  :angel:
edit: ik zie net de reakties van de anderen,ik was iets te vlug met reageren.


En bedankt voor de info moderator  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 12, 2010, 18:17:43
heb in een ver verleden duson gehad ..zag er mooi uit maar veel storing op volme knoppen kraak ect
vond het geluid ook wat koud tegen over de marantz spullen die ik toen ook had ..nu zijn de duson
app oud en er is geen fabrikant of importeur meer ..hoeveel risico loop je ..ik denk heel veel


Naaaaa

Je haalt de woorden uit me mond daar was ik nou nooit opgekomen



ps:ga volgende week weer even een bakkie doen in Hoevelaken naar paar oude Quads luisteren

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

viceadmiraal61

doe je hans de hartelijke groeten..je kan het haast niet uit je mond krijgen ......ik heb meer dan 120.000 euro
uitgegeven aan mijn installatie.....dan kom je bij hans in zijn museum van weleer..luister naar een installatie
uit de jaren 70 en hoor je een geluid dat eigelijk niet meer bestaat warm ..emotie..simpel..betrokken......
het pakt je gelijk......ik heb er een hele leuke avond gehad ..misschien is het onze leeftijd allebei dik in de 50
maar we waren weer terug waar wij ooit zijn begonnen......en hans was blij met de twee oude philips recorders
uit onze studio.......misschien een idee om met de marantz formers een bezoek te brengen aan zijn museum.....

MO

Na de adviezen hier en op een ander forum heb ik toch maar afgezien van de aankoop.
Ben immers nog steeds tevreden met m'n marantzjes.

Wel een anderse set speakers gekocht: de Aurum Cantus Leisure 2 MKII en mijn Chario Constellation Lynx verkocht.
Staan net een uurtje te spelen.... Klink zeker net zo goed zo niet beter.

Maar dat terzijde  :)

Bedankt voor de info!
bla

sattie

Let wel op, het loopwerk in de CD100, is niet meer leverbaar dus als ie defect is heb je een probleem.

JohnWx

Citaat van: MO op januari 15, 2010, 19:12:47
Na de adviezen hier en op een ander forum heb ik toch maar afgezien van de aankoop.
Ben immers nog steeds tevreden met m'n marantzjes.

Wel een anderse set speakers gekocht: de Aurum Cantus Leisure 2 MKII en mijn Chario Constellation Lynx verkocht.
Staan net een uurtje te spelen.... Klink zeker net zo goed zo niet beter.

Maar dat terzijde  :)

Bedankt voor de info!

Top man veel plezier met genieten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#12
Citaat van: sattie op januari 15, 2010, 20:15:51
Let wel op, het loopwerk in de CD100, is niet meer leverbaar dus als ie defect is heb je een probleem.


is dat zo een pro loopwerk ? van philips ?net zoals in de ROTEL RCD990 ?

Op EBAY kan je volgens mij alles nog krijgen


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350268415856
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.