Marantz PM-80 aansluiting, hoe?

Gestart door tabudry, januari 06, 2010, 22:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tabudry

Besten,

Ik heb een PM-80, een set Jean Marie Reynaud XO modele II en een Mivoc SW1500 A-II Subwoofer.
Het signaal komt van een PC.

Ik wil de boel zo aangesloten hebben dat wanneer ik de volumeknop draai op de PM-80, alle drie de speakers van volume veranderen.

Hoe kan ik dit doen?

Vriendelijke groeten.

Maurice

Wordt wat lastiger met de combi PM80 en Mivoc sub.
De PM*) heeft geen pre-out en de Mivoc geen high-input.

Er bestaan in de caraudio van Caliber omvormers van high-input naar cinch. De draadjes sluit je aan de op PM80, de cinch op de sub. Het gaat om de LT3, zie http://www.lonerdesign.nl/producten_leesverder.php?ID=1317&prodcat=Caliber%20-%20Inline%20transformers

De PC sluit je aan de op PM-80 (waarschijnlijk met 3,5" jack naar tulp).
De JM Reynauds met gewone luidspreker kabel op de PM-80.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tabudry

#2
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb een Helix AAC gekocht (Active Analog Converter)
Cinchuitgangen op de versterker en speakeruitgangen op mijn system 2 van de pm
Nu kreeg ik eerst een harde toon door mijn woofer heen. Probleem was verholpen door de aarde van de AAC met de aarde van de PM80 te verbinden.
Uittesten maar het lijkt of mijn woofer bijna geen signaal krijgt! Woofer volume op max alles op max maar nog steeds maar weinig bass.

Weet je toevallig hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?

Vriendelijke groeten!

Edit:

De AAC heeft ook nog een 12v draad en een remote draad welk ik ongebruikt heb gelaten.
Het gaat om dit apparaat: http://rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=7762&hoofdgroep=7&subgroep=141



Maurice

Ik ken het systeem niet, je zou eventueel contact kunnen opnemen met Ron de Vries.
De remote draad heb je niet nodig, de 12V mogelijk wel. De caliber die ik noemde heeft dit niet.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tabudry

Nogmaals bedankt!

Ik heb de Helix teruggebracht en de Caliber gekocht bij een andere zaak.

Werkt prima!

Vriendelijke groeten,

Thomas