Marantz PM6010 KI, "kraak" in rechterspeakerkanaal

Gestart door Lion of Judah, december 23, 2009, 23:40:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lion of Judah

Bij mijn versterker heb ik af en toe het probleem dat het geluid in de rechterspeaker kraakt. Dat is alleen als ik de sourceknop van bijv. Tuner naar CD draai. Op het moment dat ik een beetje aan de knop zit dat is het het probleem weg. Bij de overige posities (Tuner Aux. enz) doet dit probleem zich niet voor.
Wie weet waardoor het probleem verzaakt wordt en of reparatiekosten hoog uit gaan vallen?
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

HAL9000

Vreemd, deze versterker is te nieuw om NU al slechte contacten te hebben in een schakelaar.
Misschien een losse binding in de schakelaar zelf.

Het zou ook kunnen dat een van de source kanalen zoals cd of tuner een DC verschil heeft.
kan duiden dat de cd speler of tuner  of apparaat X niet in orde is..

Heb je die kraak ook als je niets aansluit op de versterker (op speakers na en spanning).
maar meestal is het centraal en niet alleen rechts of links...
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Lion of Judah

Bedankt voor uitleg, ik denk dat het inderdaad in de knop/schakelaar zelf zit omdat ik nu een "echte" CD speler op het de CD kanaal heb aangesloten (speelde daarvoor met mijn DV7010 via CD kanaal, nu via AUX kanaal) maar daarvoor deed het probleem zich ook al voor en als ik eventjes aan de knop draai dan is en blijft het kraken weg. Het komt alleen terug als ik de knop op een ander kanaal heb gezet en weer terug draai naar CD.
Is dit makkelijk te repareren?
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

HAL9000

Deze versterker is precies hoe oud?

Je kan hem eventueel inspuiten en weer doorspuiten met lucht.
eerst contact reiniger en dan lucht.

misschien is er een bindingen van de print niet goed, al met al niet heel veel kosten..

zeker onder de 50,- tenzij je naar een bedrijf gaat die 70,- ex BTW rekent :P

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Lion of Judah

Hij is van december 2001 dus 8 jaar oud. Ik ga het eerst eens proberen met contactspray en lucht. Gelijk eens een paar foto's maken van dat mooie verkoperde chassis. Bedank voor de tips, ik zal mijn bevindingen laten weten.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

HAL9000

2001, ooh super   :-P  ik gok nu op slechte tin bindingen ipv defecte schakelaar.  HLP

U hebt nodig: klosje loodhoudend tin, soldeerboud en engelen geduld.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Lion of Judah

Ok. met geduld bedoel je alle verbindingen opnieuw solderen ofzo? Trouwens; als ik de aangesloten bronnen over CDR/MD of Tape laat lopen dan is er ook geen gekraak.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

HAL9000

okee dan is het in ieder geval niet ander apparatuur.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Lion of Judah

Het is gelukt! Beetje contactspray op zowel de schakelaar (rechtsbovenin) en de schakelaar op de printplaat (links onderin) en alles functioneert weer zoals het hoort. Bedankt voor de tips!

Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

HAL9000

Citaat van: Lion of Judah op december 27, 2009, 15:19:00
Het is gelukt! Beetje contactspray op zowel de schakelaar (rechtsbovenin) en de schakelaar op de printplaat (links onderin) en alles functioneert weer zoals het hoort. Bedankt voor de tips!



volgens mij staan die twee grote blauwe elko's bol.  :|  redface
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Lion of Judah

Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

Roland65

Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

HAL9000

Citaat van: Lion of Judah op december 30, 2009, 10:04:16
En dat betekent?


in de toekomst een hele harde knal en een defecte versterker met koper chassi.  :-D
Moeten idd vervangen worden... triest dat deze elko's al na 8/9 jaar vervangen MOETEN worden.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!