hallo, ik heb mij even ingeschreven om te reageren op deze vraag. Ikzelf heb een PM7003 + CD5003, gecombineerd met zelfbouwspeakers (Visaton G20 voor het hoog, Fostex FE103 sigma voor het midden en Ciare HW 251 voor het laag). Hiervoor heb ik zes jaar lang de HK 3370 receiver gehad. Het basgeluid van de HK was idd veel aanweziger dan bij de Marantz, maar ook onnatuurlijker naar mijn smaak. Ik ben niet zo een fan van zwaar basgeluid, dus voor mij was het een "opluchting" dat de bas zachter was. Ik meld er wél meteen bij dat dit ook volledig genreafhankelijk is. Zet je bv. Nelly Furtado - Loose op, of een moderne hip-hop cd zoals Lil Wayne, dan knalt het basgeluid eruit. Zet je echter Miles Davis, Dave Brubeck, of whatsoever op, dan is het basgeluid echt subtiel aanwezig waardoor het midden en hoog meer naar voren komt.
Zoals de anderen echter zeggen, het beste is dat je het zelf uittest met je luidsprekers. Dit is wat ikzelf niet gedaan heb, omdat ik ongeveer wel wist wat ik van de versterker kon verwachten en desnoods wat kon tweaken aan de luidsprekers (nu ja, m'n pa.. ik kan dat niet), maar als je echt op zoek bent en niet te veel wil prutsen dan zou ik toch ook eens testen hoe het klinkt met je eigen luidsprekers.