Marantz SC-7 exclusief.

Gestart door HAL9000, december 24, 2009, 14:38:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Er stond  afgelopen week een mooie en vrij zeldzame voorversterker op marktplaats.  Zowaar een marantz SC-7 ESOTEC (serie). Ik heb de oudere broer al eens onderhanden gehad. Helaas al meerdere malen.

Esotec boeide mij in eerste instantie niet zo, ik ben meer van het begin en midden jaren 70 spul.
Het is wel helemaal marantz, geen philips.

Ik heb de sc7 gister avond in de Schee en gladheid opgehaald. Dik 30 minuten rijden vanaf rotterdam.



De versterker is geheel onbeschadigd, En niet aan gekloot.

veel componenten zijn verouderd, maar alles werkt wel naar behoren.

De vorige eigenaar melde dat een kanaal iedere keer uit viel... Heb ik al gerepareerd  :-P


een groen P en zwart N  transistor, echter is groen niet groen meer.


opzich kom ik tot nu toe overal makkelijk bij.

printjes stapelen,  Dit print komt mij niet bekend voor, het is een klasse A versterker van ik denk 2.5Watt per kanaal. Voor de uitgang.

nieuwe elko's geplaatst, de print bindingen helemaal nieuw aangebracht en schoongemaakt.






Ik ben nog niet klaar, maar ik zit door mijn onderdelen heen. Mensen hadden door dat ik vrij was.  :roll:
Maar de Sc7 doet het nu al prima. Echter zijn er wel plekken die aandacht nodig hebben.

Word vervolgd.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

we wachten



en dat gekloot bedoel je waarschijnlijk mee de top modificaties van de zelfbouw soldeerders  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Citaat van: jwx op december 25, 2009, 11:26:07
we wachten



en dat gekloot bedoel je waarschijnlijk mee de top modificaties van de zelfbouw soldeerders  :schater:

Mensen die niet weten wat ze nu aan het doen zijn.  banen kapot maken, doorlussen, vreemde condensatoren over al paralel op zetten, dat soort vreemde dingen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Heb eindelijk mijn onderdelen  :-D binnen gekregen. Ben ook dan gelijk aan de slag gegaan  :-)


De onderkant..

Een heel rommelig ontwerp.








allemaal losse units, gelukkig wel handiger om te servicen.



slechte plekken door hitte.

veel gescheurd tin.





meer dan zat Ouwe troep verwijderd...




Alles gelukkig weer netjes, en fris.







Een hele mooie voorversterker, die helder(fris) klinkt. En goed vol ook. Veel functies en een appart uiterlijk.
binnenkort een Sm7  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

HAL9000

Ik ben de ebay  al een het struinen voor een Sm7.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!