Hallo, ik draai op de zaak met een NR1501, BD5004, DV4003 en een Loewe Art. Componenten op de receiver via HDMI en via HDMI naar de Loewe. Instelling op de receiver dat het digitale geluid in de Marantz blijft. Op de Tv is het dus stil. Als ik de TV op een ander kanaal zet valt de blu-ray of dvd speler uit. Er komt dan een terugkoppeling via HDMI van TV naar receiver. Ook tijdens spelen van Blu-ray en uitzetten van de TV zet het signaal de Blu-ray op stop. Alleen een muziekcd afspelen via de receiver gaat dus niet lekker. Dit is een van de nadelen van het HDMI systeem, het wil te veel controle uitvoeren. Ook bij het overschakelen van Blu-ray naar dvd of andersom gaat soms fout met inderdaad ruis, strepen, gekleurde ruis, etc. Alleen de TV opnieuw inschakelen laat alles weer 100% werken. Je zou de spelers via optisch of coax kunnen sturen en alleen het beeld via HDMI. Dit lijkt mij de beste methode. De terugkoppeling uitschakelen kan denk ik alleen via een oude HDMI 1.1 of 1.2 kabel maar dit weet ik niet zeker. Kortom, de set speelt voortreffelijk maar het HDMI protocol geeft nog rare bijverschijnselen. Contact opnemen met audioservice Elst heeft weinig zin. Succes met je set!