Apparatuur 24/7 aan laten staan of niet?

Gestart door lo, december 03, 2009, 19:10:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Onlangs bij mijn set gesproken over het feit dat ik mijn set altijd aan laat staan. Hier heb ik het met de man die me de accuphase uitleent over gehad en die vond dat niet verstandig ivm sneller verouderen van de condensatoren (elco,s). Ik heb deze vraag weggelegd bij een gerenomeerd audio sevicebedrijf (iedereen weet nu wel wie), en die zijn iderdaad ook van mening dat het beter is om je systeem niet 24/7 aan te laten staan ivm warmte ontwikkeling die ervoor kan zorgen dat onderdelen sneller aan vervanging toe zijn! Een half uurtje vooraf opwarmen is voldoende :yes:
Op basis van dit deskundigen oordeel ga ik mijn visie bijstellen en in de toekomst mijn apparatuur uit zetten :-D

Zijn er nog andere mensen met een (gefundeerde) mening, gedachte of ervaringen?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sattie

Idd is dit zeer slecht, met name zoals elko's zullen dan sneller slijten ivm de warmte enzo, dus is het niet verstandig om de apparaten 24/7 aan te laten staan.

Mexicaanse Hond

Mijn versterker heeft zo'n hoge ruststroom dat dat gegarandeerd tot onnodige slijtage leidt. Dan maar een wat minder geluid in het begin.

HAL9000

Transistor slijt bij inschakel peaks.(bijna onvermijdelijk)
Transistor slijt na veel energie dissipatie.

Hoe je ook went of keer,  apparatuur zal ooit defect gaan.  :-P

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

vielzweck

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

jowa

Ik doe m'n apparatuur tegenwoordig ook altijd uit na een avond luisteren.
Merk weinig tot geen verschil in het geluid of deze nu al de hele dag heeft aangestaan of net een kwartiertje is opgewarmd.
Scheelt hierdoor weer wat in de elektriciteitskosten  :-)

WimPeu

Apparatuur 24/7 aan laten staan of niet? 
Dit weer integenstelling tot de mensen die klagen dat ze hun apparatuur niet helemaal uit kunnen zetten met de On/Off schakelaar. Zo is er altijd wel wat! :-D

Ik zet altijd s'avonds alles uit. Ik hoor de volgende dag ook eigenlijk geen verschil. Dit terwijl mijn Classe's eigenlijk ook een kwartiertje warm moeten draaien voor optimaal resultaat.

Beschouw het gebrek aan High-End speakers in dit geval als een geluk. Hoor je die minimale verschillen toch niet op. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: WimPeu op december 03, 2009, 21:50:07

Beschouw het gebrek aan High-End speakers in dit geval als een geluk. Hoor je die minimale verschillen toch niet op. :-D

:-D notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

oi

Uitzetten natuurlijk.

zou wat zijn als gear een hele dag op temp moet komen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

de pc staat vaak nog aan.
die is dan nieuwe media aan het binnen trekken.
ook het netwerk draait altijd, dat is bij iedereen denk ik zo.
ook staan beide subwoofers altijd aan, de tv decoder vergeet ik vaak,- zo ook de hdmi-switch.
verder druk ik alles gewoon uit!
staat gek genoeg ook gewoon in de handleiding.
die PA versterker moet ook uit als hij niet gebruikt wordt, maar die vergeet je niet zo snel.
dat kreng staat me hele huis vacuĆ¼m te zuigen.
maar als er per ongeluk nog wat aan staat dan kan ik me daar niet echt druk om maken, doet de koelkast namelijk ook.
verrek, me wekker ook....  clown1 :-D

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.