marantz 2235 gekocht maar heeft makken. wie weet raad. iemand een schema

Gestart door anja, november 08, 2009, 22:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


AkelaWilmans

Welke makken?
En ik hang de vlag uit als een vrouw kan schemalezen (dat zouden ze best kunnen, daar niet van, maar jij bent echt de eerste die ik het zie doen, en ik zit 18 jaar in het vak).

anja



  de oscilator slaat misschien niet aan. heb geen ontvangst.
en ik ben echt een meisje hoor!

AkelaWilmans

Zit er een antenne aangesloten?
Slaat de meter uit?
Heb je ook geen geluid op de AM?

anja

hij doet het wel.

heb um aangsloten op de kabel. scheelde stukken.

marantz is uit 1976

ben nu bezig met lampjes vervangen want display was wel erg donker :-D

AkelaWilmans

#5
Ik ben blij voor je. Misschien kan je vertellen hoe je dat wilt doen, waar je de lampjes koopt, misschien foto's maken, zodat andere vrouwen misschien ook de schroevendraaier proberen op te pakken. Ik vind het heel apart dat vrouwen het leuk vinden om een oude Marantz receiver op te knappen.

vielzweck

Beste akela kom eens met je hoofd uit die marantz vandaan en kijk eens om je heen.
Het is de 21ste eeuw en echt niet meer van deze tijd om je te verbazen dat vrouwen sleutelen een (electrisch) schema kunnen lezen of wat dan ook op technisch gebied.  :-) :wink:

Welkom overigens Anja.....

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

AkelaWilmans

Vielzweck, ik zou graag willen dat vrouwen bezig waren in de techniek, maar helaas. Ik ben 18 jaar radio/tv monteur en er was er geen een vrouwelijke collega onder ons, op school hadden we een meisje op 450 jongens (zij had het overigens prima naar haar zin). Dus niet mij verwijten dat ik me kop in het zand steek, maar even het groenlinkse politiek correcte zaagsel uit uw ogen en oren wrijven en toegeven dat vrouwen zelden tot nooit zich aan technische hobby's en arbeid wagen. Nogmaals: ik zou het graag anders zien.

vielzweck

Niet met modder gooien svp, politieke correctheid is een vorm van beschaving.  :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Marvin

ach, ik ben ook een half uur bezig met het solderen van één XLR-plug...  :-D

Mexicaanse Hond

Citaat van: vielzweck op november 09, 2009, 11:19:23
Niet met modder gooien svp, politieke correctheid is een vorm van beschaving.  :wink:
Anderen noemen het weer een linkse hobby.  :wink:

vielzweck

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 09, 2009, 14:16:23
Anderen noemen het weer een linkse hobby.  :wink:
Het gaat een beetje van het onderwerp van anja af (sorry).
Politieke correctheid heeft met ethiek te maken: hoe ga je politiek met mensen op een correcte manier om.
Die politieke correctheid van links, midden zowel als rechts heeft een democratie gewoon heel hard nodig om als een democratie te kunnen functioneren.
Maar mijn mexicaanse vriend... dat wist je natuurlijk wel  :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte