Beginnen met vintage ...

Gestart door Barre72, december 24, 2015, 09:18:11

Vorige topic - Volgende topic

Barre72

Voor op zolder zouden we graag een vintage receiver hebben.  Deze gaat een paar Pioneer S-A4SPT-PM Pure Malt Speakers moeten aansturen.  Heb de speakers getest met mijn PM7004 en dan klinken ze erg leuk (komt echt aardig wat geluid uit, zeker gezien het formaat!), maar met bijvoorbeeld een SR5023 die ik nog heb staan vond ik het al net iets minder.
Onze voorkeur gaat uit naar een Marantz uit de 22 reeks, maar de prijzen dat ze daarvoor tegenwoordig vragen !  Wat mag je daar aan uitgeven (aan bijvoorbeeld een 2230 met nog werk aan) ?  Wat kost het om een vintage toestel te reviseren ?
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

thanatos

Vintage Marantz is inderdaad al jaren in populariteit aan het winnen zo lijkt het. Logisch ook, redelijke prijzen goede sound en retro look.

Ik denk dat gemiddeld genomen tov buitenlandse markt dat de in NL aangeboden apparaten redelijk tot goedkoop zijn.

Zie je iets van je gading zou ik lekker mee bieden en of voor acceptabele vraagprijs gaan. Hou rekening met wat werk ivm leeftijd wat afhankelijk van je wensen helemaal niet zo duur hoeft te zijn.

Barre72

Het is een 2226B geworden.  Heb hem nu even aan mijn MA RX6 gehangen om te testen en moet zeggen dat er verbazingwekkend veel vermogen uit komt.  Dat zo'n oude receiver zo goed kan klinken.
Wel jammer dat het stereo lampje niet werkt (hij speelt echter wel stereo).

Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

Frits Denon

Mooi, hoor.  notworthy

Heel veel plezier er mee. HB
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

bas focal marantz

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Hg

Gefeliciteerd
Mooie receiver, heb dezelfde en vermogen genoeg. Mijn boxen zijn volgens mij 100 watt en hoef niet hoger dan 12 uur

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk